|
| کد مطلب: ۹۷۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

معاون پیشین وزارت خارجه: چینی ها سعی می کنند تحریمهای بین المللی علیه ایران را رعایت کنند

معاون سابق وزارت خارجه ضمن مقایسه سطح روابط چین با ایران و عربستان گفته: به نظر نمی‌رسد در این شرایط پکن به دنبال روابط راهبردی با تهران باشد.

معاون پیشین وزارت خارجه: چینی ها سعی می کنند تحریمهای بین المللی علیه ایران را رعایت کنند
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی |

 رحیم‌پور با اشاره به قرارداد 25ساله ایران و چین افزود: در رابطه با این قرارداد بهتر است بگوییم که از عمر آن یک سالی می‌گذرد و ما حاصلی از آن ندیده‌ایم. آن موقع که اعلام شد گفتند که چینی‌ها خواسته‌اند محرمانه بماند. حالا می‌دانیم که هدف اول آنها عربستان و کشورهای عربی بوده و بعد ما را در آب نمک خوابانده بودند تا بعد از آنها با ما هم همکاری‌هایی بکنند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی ما به خاطر تحریم‌های بین‌المللی، خوب نیست، اضافه کرده: در مورد مبادلات بین‌المللی، چینی‌ها سعی خود را می‌کنند اما درصد بالایی از آنها مایلند که تحریم‌های بین‌المللی را رعایت کنند. با این حساب ما خیلی چیز زیادی برای مذاکرات عملیاتی نداریم. البته بعضی کارها مثلاً صحبت کردن و تعهد دادن به یکدیگر خوب است. به خصوص که اگر چینی‌ها حاضر شوند در ایران سرمایه‌ گذاری کنند. باید ببینیم که چقدر آنها حاضر به سرمایه ‌گذاری در ایران هستند. در دوره قبل پول ما در چین بود اما آنها حتی با پول خودمان هم در ایران سرمایه‌ گذاری نکردند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین