|
| کد مطلب: ۹۵۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

مانور ارزی دولت رئیسی، به پشتوانه ذخایر نقدی بجا مانده از دولت قبل است

بارها گفته‌ایم که ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد و فعالان اقتصادی که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند بدانند مشکل ارزی نداریم.

مانور ارزی دولت رئیسی، به پشتوانه ذخایر نقدی بجا مانده از دولت قبل است
رئیس جمهور در جمع مردم شهرری  با تاکید بر  ذخایر ارزی موجود گفت: دشمنان می‌خواهند در دل مردم تردید و نگرانی ایجاد کنند. بازهم می‌گوییم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.
 
او گفت:به ما پیغام می‌دهند از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و دیگر نقاط که نادرست عمل کرده‌اند و در حق ملت ایران درست عمل نکردند و حالا می‌گویند بیایید با هم حرف بزنیم. عجب! شما در حق ملت ایران جفا کردید و تصور داشتید که به هدفتان می‌رسید.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که برخلاف همه مشکلات و تنگناهای معیشتی با ظرفیت‌هایی که در کشور موجود است شرایط به نحوی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و آینده معیشت و سفره مردم را بسیار روشن می‌بینیم.

به نظر می رسد با توجه به مشکلات متعدد بانکی در زمینه دریافت پول فروش نفت و نیز فروش تهاتری نفت با برخی کشورها، داشته های ارزی کشور از نظر رئیس جمهور نگران کننده نیست.

برخی شواهد اقتصادی گویای آن است که  دلگرمی دولت سیزدهم همچنان به ذخایر ارزی بازمانده از دولت دوازدهم است که توان مانور اقتصادی ولو نه چندان قوی را برای دولت رئیسی فراهم آورده است.

برخی گزارشها حاکی است تزریق ارز در روزهای اخیر برای کنترل بازار  از محل همان ذخایر بازمانده از دولت قبل است ، هر چند که ناکارآمدی مدیریت اقتصادی کنونی بدلایل مختلف از جمله تعیین قیمت غیرواقعی برای ارز نیمایی و ناتوانی در ساماندهی بازار ارز، موفق عمل نکرده است.

در هرحال دولت رئیسی  با ذخیره ارزی باقیمانده از دولت قبل ، 18ماه امورات ارزی کشور را گذرانده و سخنان رئیس جمهور در شهرری نشان می دهد همچنان به پشتوانه گذشته قدرت مانور دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین