|
| کد مطلب: ۹۵۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

آیا ارز دیجیتال نوعی پولشویی محسوب می‌شود؟

هادی خانی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاعات مالی با بیان اینکه استقلال مرکز از وزارت اقتصاد منطقی نیست، گفت: ریسک پولشویی در سرویس‌ها یا مناطق بیشتر است. این دولت تمرکز را بر اجرای درست قانون در کشور گذاشت. در همین راستا ۳۰۰ نفر مدیر مبارزه با پولشویی را تایید صلاحیت کردیم تا به دستگاه‌های زیرنظرشان نظارت کنند. همچنین ۴۰۰ نفر از افراد پر ریسک و مشکوک که تداوم فعالیت‌هایشان استعدادهای پولشویی را بیشتر کنند معرفی کردیم تا مراقبتشان کنند.

آیا ارز دیجیتال نوعی پولشویی محسوب می‌شود؟

معاون وزارت اقتصاد ادامه داد: ما در این مدت چندین مقرره مهم را تصویب کردیم. یکی از آنها نحوه ارائه خدمات به اتباع خارجی بودکه با همه مسئولان قضایی و امنیتی است که در شورای عالی پولشویی ابلاغ شد. به این دلیل که بسیاری از موارد پولشویی و تامین مالی تروریسم منشایی خارج از مرزهای ما دارد.

وی درباره این سوال که خرید ارز دیجیتال نوعی پولشویی محسوب می‌شود یا خیر، گفت: بانک مرکزی در این مسئله ورود کرده و دستورالعمل‌هایی را صادر کرده است. در حال حاضر خرید و فروش ارز دیجیتال چون تعریف دقیقی در قانون کشور ما ندارد یکی از شاخص‌هایی است که در شناسایی پولشویی‌ها انجام می‌شود.

خانی درباره اینکه آیا FATF در کشور اجرا می‌شود یا خیر، عنوان کرد: این بحث به سیاست‌گذاری‌های کلان برمی‌گردد. متولیان بررسی تکمیلی را می‌کنند و ما با هر تصمیم‌ مسئولان امر در کشور آمادگی همکاری داریم. در این راستا همکاری بین المللی هم داریم. تمام کشورها حتی آنهایی که عضو نهاد هستند قانون خودشان را در پولشویی دارند که ممکن است مورد تایید ما نباشد. همچنین تمرکز وزارت اقتصاد بر افزایش مراودات با کشورهای دوست برای مبارزه با پولشویی که منجر به حمایت از تروریسم می‌شود، است. به همین دلیل تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و چند جانبه در راستای رصد پولشویی در تامین مالی تروریسیم داریم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اختلاسگران فراری از کشور گفت: با این قانون می توان اختلاسگران فراری از کشور را به کشور بازگرداند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین