|
| کد مطلب: ۹۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

نگاه تجاری به مسکن سبب تکرار متروپل‌ها می‌شود

عضو شورای عالی استان‌ها بر لزوم فرهنگ سازی بین سازندگان مسکن برای پیشگیری از وقوع حوادثی نظیر متروپل تاکید کرد و گفت: نباید سود محوری ملاک ساخت قرار بگیرد.

 نگاه تجاری به مسکن سبب تکرار متروپل‌ها می‌شود

امید خدری اظهارداشت: حادثه متروپل از جمله حوادثی بود که به تمام نظام مهندسی و حوزه ساخت وساز کشور تلنگر وارد کرد. سازه متروپل اساسا از جمله سازه هایی بود که اصول مهندسی در آن رعایت نشده بود و متاسفانه شاکله نظارت نظام مهندسی در مورد این ساختمان مورد غفلت قرار گرفته بود.

این عضو شورای عالی استانها بر لزوم فرهنگ سازی برای رعایت ضوابط و مقررات ساخت مسکن اذعان داشت: باید فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد تا سازندگان مسکن بدانند قرار نیست یک سازه ای ساخته و فروخته شود و اولویت ساخت سودمحوری باشد، بلکه باید سازندگان به این مساله فکر کنند که قرار است افراد مختلفی در واحدهای مسکونی ساخته شده ساکن شوند و بنابراین به منظور حفاظت از جان و مال و شهروندان، رعایت نظامات مهندسی و ضوابط شهرسازی الزامی است.

خدری نهادینه شدن این فرهنگ را به عاملی توصیف کرد که می تواند سبب شود که سازندگان و تولید کنندگان، اصول حرفه ای و قوانین ساخت و ساز را مورد غلفت قرار ندهند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استانها ادامه داد: نباید اجازه بدهیم که متروپل های دیگر تکرار شوند و یکی از راه های پیشگیری از تکرار حوادثی نظیر متروپل این است که در پروسه ساخت در مباحث نظارت و طراحی های اولیه، بهترین اقدام را انجام دهیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین