|
| کد مطلب: ۹۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای پیاده کردن مسافران ایران‌ایر به‌دلیل سنگینی هواپیما

مدیر روابط عمومی ایران‌ایر درباره پیاده‌شدن دو مسافر پرواز تهران-خرم‌آۤباد توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های هواپیما ATR و شرایط جوی فرودگاه مقصد، مجبور به کاهش وزن هواپیما شدیم و به‌همین دلیل دو مسافر از هواپیما پیاده شدند.

ماجرای پیاده کردن مسافران ایران‌ایر به‌دلیل سنگینی هواپیما
منبع: مهر |

مدیر روابط عمومی ایران‌ایر درباره پیاده‌شدن دو مسافر پرواز تهران-خرم‌آۤباد توضیح داد: با توجه به محدودیت‌های هواپیما ATR و شرایط جوی فرودگاه مقصد، مجبور به کاهش وزن هواپیما شدیم و به‌همین دلیل دو مسافر از هواپیما پیاده شدند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز خبری مبنی‌بر توقف پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مبدا تهران به مقصد خرم‌آباد منتشر شد، در این اخبار اینطور عنوان شد که خلبان هواپیما به‌دلیل سنگینی هواپیما از انجام پرواز خودداری کرده و از دو مسافر خواسته که از هواپیما پیاده شوند.

در این راستا حسام قربانعلی -مدیر روابط عمومی ایران‌ایر- اظهار کرد: بر اساس محاسباتی که عملیات پرواز با توجه به شرایط و پیش‌بینی‌های جوی ارائه می‌دهد، وزنی را به واحد بازرگانی برای واحد فروش بلیت می‌دهد که بر همان اساس بلیت‌فروشی می‌شود و مسافران برای پرواز به فرودگاه مراجعه می‌کنند. با وجود این ما محدودیتی در هواپیمای ATR داریم که صرفا در زمان انجام پرواز اتفاق می‌افتد، زیرا با توجه به شرایط جوی که در فرودگاه مقصد حاکم است، محدودیت جدی‌تری برای هواپیمای ای‌تی‌آر اعمال می‌شود.

وی درباره پرواز امروز اینطور توضیح داد:‌ امروز در فرودگاه خرم‌آباد، ما برای نشستن به باد مخالف نیاز داریم که باتوجه به زمان پیش‌بینی برای رسیدن به فرودگاه مقصد، این باد موافق بوده و ما در چارچوب‌های ایمنی مجبور هستیم برای اینکه هواپیما پرواز ایمنی داشته باشد، مقداری از وزن هواپیما کم کنیم. این موضوع اصلا قابل پیش‌بینی نبوده و ما در زمان پرواز با توجه به آخرین گزارش هواشناسی که از فرودگاه مقصد دریافت می‌کنیم،‌ با این محدودیت عملیاتی روبه‌رو می‌شویم.

دو مسافر پیاده شدند، ۲۹ مسافر به مقصد رسیدند

سخنگوی ایران‌ایر خاطرنشان کرد:‌ موضوع دیگری که در فرودگاه خرم‌آباد شرایط را حادتر می‌کند، وضعیت جغرافیایی منطقه است که به‌دلیل کوهستانی بودن، اگر باند و جهت مخالفی را هم برای باند انتخاب کنیم، برای اینکه شرایط ایمنی از کوه‌های اطراف فرودگاه فراهم شود، محدودیت‌های دیگری وجود دارد. در این پرواز هم نهایتا با بررسی و سنجش شرایط جغرافیایی و جوی حاکم، این تصمیم برای ایمنی بیشتر مسافر گرفته شد که دو مسافر پیاده شوند و ۲۹ مسافر باقی‌مانده با این پرواز به مقصد رسیدند.

قربانعلی با بیان اینکه هواپیمای ATR محدودیت‌های عملکردی خاصی را در کشور دارد، افزود: ما با وجود همه این محدویت‌ها در حال عملیات هستیم، اما اولویت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام پروازهای ایمن و ایجاد یک شرایط مناسب برای پرواز است و با بروز موارد این‌چنینی هم ما ناچاریم که برای رعایت ایمنی به قوانین احترام بگذاریم و این موضوع حتی از عهده اختیارات خلبان هم خارج است.

وی با ابراز عذرخواهی از مسافران، بیان کرد: موضوعات این‌چنینی و نارضایتی مسافر، موجب ناراحتی ما را فراهم می‌کند. ما در چارچوب قوانین و منشور حقوق مسافر از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، خدمت‌گزار مسافران هستیم و حقوق از دست‌رفته‌شان را در چارچوب قوانین دنبال می‌کنیم و احقاق حق آن دو مسافر هم صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین