|
| کد مطلب: ۹۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

افزایش فوق‌العاده عائله‌مندی و حق اولاد در حقوق امسال

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اصلاح فوق‌العاده‌های مربوط به عائله‌مندی و حق اولاد در حقوق امسال و در راستای عادلانه‌سازی پرداخت‌ها و حمایت از قانون جوانی جمعیت، گفت: مسئله حقوق و دستمزد را در یک شب نمی‌توان درست کرد اما گام به گام این کار را انجام می‌دهیم.

افزایش فوق‌العاده عائله‌مندی و حق اولاد در حقوق امسال

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق در سال گذشته را یکی از گام‌های دولت سیزدهم در عادلانه‌سازی پرداخت دانست و اظهار کرد: همچنین برای اینکه حداقل‌های حقوق را یک مقدار بالاتر بیاوریم، در آذرماه پیشنهاد ترمیم حقوق را دادیم که در دولت تصویب و در مجلس نهایی شد.

وی گفت: در حال حاضر هفت پیشنهاد برای لایحه جامع اصلاح نظام حقوق و دستمزد تهیه و تدوین شده ولی تبعات این‌ها بایستی بر اساس داده‌های میدانی و واقعی تحلیل شود تا ما بتوانیم به تصمیم دقیق‌تری برسیم. این موضوع نیز یکی دیگر از گام‌های رسیدن به لایحه جامع عادلانه‌سازی پرداخت است.

لطیفی اضافه کرد: شورای حقوق و دستمزد یک سازوکار تنظیم‌گر برای بحث حقوق و دستمزد است که ان‌شاءالله بتوانیم از سازوکارهای قانونی موجود برای اصلاح رویه‌های پرداخت در دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین