|
| کد مطلب: ۹۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی باز هم ادعا کرد تورم امسال19درصد کمتر از پارسال است

ابراهیم رئیسی، در آخرین جلسه دومین سفر استانی خود به یزد اظهار کرد:‌در خرداد و تیر یک تورم ناشی از اصلاح اقتصادی را شاهد بودیم که در مدت دو تا سه ماه کنترل شد اما الان نسبت به شهریور ۱۴۰۰ با کاهش ۱۹ درصد کاهش تورم روبرو هستیم.

منبع: ایسنا |

وی گفت: روزی که دولت سیزدهم کار را آغاز کرد تورم ۵۹.۳ درصد بود اما در اسفند ۱۴۰۰ این تورم کاهش یافت است.

وی افزود: تمام تلاش دولت این است که انضباط مالی به حدی رعایت و کنترل شود که منابع و مصارف کاملا تحت کنترل باشد و این کار از ابتدای فعالیت دولت انجام شده و نکته دوم هم کنترل بانک‌ها در حوزه خلق پول و ایجاد نقدینگی است که از ابتدای امسال نظارت شدیدترین در این حوزه داریم.

رئیس جمهور با بیان این‌که تلاش می‌کنیم انتقال آب به یزد در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به پایان برسد گفت: به هیچ عنوان قائل به این نیستیم که کیفیت فدای کمیت شود اما تا جایی که می‌ توان کار با کیفیت را سریع انجام داد باید تلاش زیادی داشته باشیم.

رئیسی تصریح کرد: مردم یزد و خاتم جلوه‌های بسیار زیبایی را در این دو روز خلق کردند و برای من بسیار دلنشین بود که به همه شهرستان‌های استان سر بزنم اما به دلیل کسرت جلسات و برنامه‌ها این موضوع امکان پذیر نبود.

رئیس جمهور تصریح کرد: همکاران ما مسائل را شناسایی و در جلسات مختلف با پیگیری معاون اول رئیس جمهور مطرح کردند و مصوبات این سفر نهایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شد تا انجام دهند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان این‌که از خواسته‌های مهم مردم استان یزد بحث انتقال آب بود که خوشبختانه در این سفر طرح انتقال آغاز شد و امیدواریم هرچه سریعتر اجرا شود، گفت: به من ابتدا وعده چهارساله دادند اما بعد از پیگیری که کردم گفتند در صورت تامین اعتبار امکان رساندن آن به نصف وجود دارد که این خبر بسیار خوبی برای ما است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات و صنایع به یک میزانی از مالیات معاف شدند که در بودجه امسال ۵ درصد و بودجه سال آینده برای افرادی که در تولید فعالیت می‌کنند هفت درصد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آن چیزی که مردم انتظار آن را دارند مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ است که باید نسبت به این مسئولیت اجتماعی توجه ویژه داشته و نقش خود را ایفا کنند؛ در اینجا هم تاکید می‌کنم که این وظیفه قانونی است و همه شرکت‌ها به میزانی که درآمد دارند باید در مسئولیت اجتماعی که اساس آن توسعه یافتگی اجتماعی است هزینه کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نمی‌توان قبول کرد که در جایی یک معدن بزرگ وجود داشته باشد و در کنارش یک روستای فقیر داشته باشیم یا جاده آن روستا و منطقه خراب باشد به همین دلیل باید استاندار هم تاکید داشته باشد که با پیگیری این مصوبات گرفته شود.

وی به صندوق پیشرفت و عدالت اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال این موضوع را دیدیم که به تصویب مجلس نرسید و برای سال آینده هم تاکید داریم که صندوق فعالیت کند و هم درآمد داشته باشد و هم بتواند در پروژه‌های نیمه تمام هزینه شود.

 

رئیسی افزود:  هم در بودجه ۱۴۰۱ و هم در بودجه پیشنهادی سال آینده به کارمندان و کارگران توجه شده در سالجاری با محدودیت‌هایی که داشتیم نسبت به کارگران توجه خاصی صورت گرفت و برای کارمندان هم علاوه بر افزایش صورت گرفته، یک اصلاحیه ۱۰ درصدی هم صورت گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته این حمایت‌ها به معنای آن نیست که کارگران و کارمندان در این شرایط مشکل ندارند، درحال پیگیری برای ارائه راهکارهای جبران هستیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین