|
| کد مطلب: ۹۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

واکنش وزیر اقتصاد به شایعه جدایی از دولت و پاسخ به حسن روحانی

خاندوزی در واکنش به سخنان حسن روحانی درباره پر بودن خزانه هنگام تحویل دولت، گفت: مستندات در این زمینه روشن است و نامه مردادماه آقای واعظی به آقای نوبخت در شبکه‌های اجتماعی دیده شده که رسماً اذعان شده کاملاً خزانه به خواست دولت خالی است.

واکنش وزیر اقتصاد به شایعه جدایی از دولت و پاسخ به حسن روحانی

 احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی بخش‌های دولتی روز شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی -عمدتاً شرکت‌های وابسته به بانک‌های کشور - را برای اولین‌بار منتشر خواهیم کرد که در ادامه ۴۰۰ عنوان شفافیت شرکت‌های پیشین به بیش از ۶۰۰ مورد انتشار می‌رسیم و امیدوارم تا فروردین رکورد شفافیت هزار شرکت دولتی را پشت سر بگذاریم‌.

وی افزود: درباره درخواستی که ما دیروز از رییس قوه قضاییه داشتیم و با حمایت ایشان هم مواجه شد این بود که حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان که از جمله به دلیل وقتی که قضات باید می‌گذاشتند کمتر بود و در هیئت‌های بررسی مالیاتی مدت‌ها معطل مانده بود.

خاندوزی یادآور شد: درخواست ما این بود که از قضات بازنشسته و سایر حقوقدانان هم استفاده کنیم که همانطور که در حوزه اموال تملیکی هم حضور قضات و نقشی که آرای جدید ایفا کرد، توانستیم بیش از هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان از مجموع دارایی‌های انبارهای کشور را تعیین تکلیف کنیم امیدوارم در حوزه مالیاتی هم با اراده‌ای که در قوه قضاییه وجود دارد مسئله معوقات مالیاتی را هم حل کنیم.

خاندوزی درباره شایعه برکناری‌اش نیز تصریح کرد: با توجه به نوع عملکردی که وزارت اقتصاد در مورد تغییر منافعی که سال‌ها به گروه‌های مختلفی می‌رسید داشته، انتظار همین است که اگر یک‌صدم آن منافع را برای تخریب وزارت اقتصاد صرف کنند، باید به آنان حق داد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین