|
| کد مطلب: ۹۲۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

دولت سیزدهم با FATF چه می کند؟

محمددهقان درباره پیگیری FATF ، پالرمو و CFT در دولت سیزدهم گفت: در این موارد ابتکارعمل در دست وزارت خارجه است. از سوی دیگر در وزارت اقتصاد و امور دارایی FIU مستقر است و در خصوص FATF کارها را انجام می‌دهد.

دولت سیزدهم با FATF چه می کند؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در خصوص مسائل داخلی FATF؛ یعنی شفافیت اقتصادی در داخل کشور پیگیری‌های خود را داریم، یعنی در واقع اصل قانونی که ما در مجلس تصویب کردیم مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در داخل است.

وی تاکید کرد: آنچه که در کشور تا به امروز تحت تاثیر فضاهای بیرونی و سیاسی در خصوص FATF بیشتر به آن پرداخته شده است، مسائل بیرونی FATF بوده که عمدا با یک نگاه سیاسی نگریسته شده است، در حالی که قانونی که ما در کشور داریم و در مجلس تصویب کردیم شاید بیش از آن‌که توجه‌اش به این باشد که در خارج چه قضاوتی برای ما خواهند داشت، توجه‌اش به این است که ما در داخل کشور شفافیت‌هایی را در خصوص پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم اعمال کنیم.

دهقان بیان کرد: در این خصوص (FATF) جلساتی را در معاونت حقوقی گذاشته‌ایم که وزارت اقتصاد و مرکز مبارزه پولشویی و تامین مالی تروریسم که در وزارت اقتصاد مستقر هستند وظایف‌شان را به خوبی می‌توانند انجام دهند؛ جلساتی را داشته‌ایم و کار ادامه دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین