|
| کد مطلب: ۹۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

حداقل اجاره‌بها در تهران چند؟

 حداقل مبلغ موردنیاز برای اجاره یک واحد مسکونی بدون امکانات در مناطق جنوبی شهر تهران به ازای هر مترمربع رهن کامل، به محدوده ۵ تا ۶ میلیون تومان رسید.

حداقل اجاره‌بها در تهران چند؟
 به گزارش دنیای اقتصاد؛ بررسی‌ها و تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف رهن کامل آپارتمان‌های مسکونی در ارزان‌ترین مناطق پایتخت(مناطق جنوبی شهر)، به ازای هر مترمربع بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است.
به این معنا که حداقل بودجه لازم برای رهن کامل یک واحد مسکونی ۶۰مترمربعی با امکانات حداقلی هم‌اکنون در پایتخت به حول و حوش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که رهن کامل واحدهای مسکونی با امکانات بیشتر(واحدهای برخوردار از پارکینگ، آسانسور، انباری و ...) و همچنین واحدهایی که عمربنای کمتر از ۱۰ سال دارند، بعضا بیش از این مقدار است  و رقم اعلام شده به عنوان کف رهن کامل آپارتمان در این مناطق مربوط به واحدهایی است که یک یا تمام امکانات ذکرشده را ندارند.

بررسی‌ها و اظهارات واسطه‌های معاملات مسکن شهر تهران نشان می‌دهد این میزان نسبت به سال گذشته به طور متوسط حول و حوش ۵۰ درصد و در برخی موارد بیش از این مقدار رشد داشته است. فعالان بازار اجاره در مناطق جنوبی تهران می‌گویند در سال‌های قبل از جهش، میانگین رهن کامل این آپارتمان‌ها بعضا کمتر از یک میلیون تومان و نهایت یک میلیون تومان بود. اما هم‌اکنون این میزان حداقل ۵ تا ۶ برابر نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین