|
| کد مطلب: ۸۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

دستور مهم بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار

بانک مرکزی به صرافی‌ها اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز - بدون محدودیت - بفروشد.

دستور مهم بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار
رئیس کل بانک مرکزی امروز بعد از نشست با صرافان، از افزایش عرضه ارز در صرافی ها خبر داده بود، در این جلسه مقرر شد تا در زمینه اسکناس، میزان عرضه ارز را بیشتر و مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس هم تسهیل شود.

دستور مهم بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد در چند روز اخیر افزایش داشته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. گفته می‌شود با این تصمیم بانک مرکزی احتمال کاهش قیمت دلار از فردا وجود دارد. 

کامران سلطانی‌زاده عضو کانون صرافان درباره جلسه امروز جمعی از صرافان با رئیس کل بانک مرکزی گفت: «با توجه به صحبت‌های ریاست بانک مرکزی در این جلسه و اختیارات ایشان مطمئنا در بازار اتفاقات امیدوار کننده‌ای را شاهد خواهیم بود.»

عضو کانون صرافان ادامه داد: «بخشی از این تلاطمات و هیجانات فعلی در بازار ارز ناشی از اخبار خارجی بوده و همیشه صعود ناگهانی با حضور بازارساز به‌شدت تعدیل شده است. انشاله شاهد نقش پر رنگ‌تر صرافان رسمی در خدمت رسانی به هموطنان خواهیم بود.»

سلطانی‌زاده در پایان تاکید کرد: «مدیریت بازارهای غیررسمی ارز با تقویت شبکه صرافی‌های تحت نظر بانک مرکزی به‌راحتی امکان پذیر خواهد بود.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین