|
| کد مطلب: ۸۸۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

دورخیز چای برای افزایش قیمت ۶۰ درصدی!

برآورد‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلو چای ایرانی امسال به ۱۶۵ تا ۲۴۰ هزار تومان می‌رسد.

دورخیز چای برای افزایش قیمت ۶۰ درصدی!

همشهری نوشت: مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال از کاهش برداشت برگ سبز چای به‌دلیل تداوم سرما در استان‌های شمالی خبر داده است.

مشاهدات میدانی خبرنگاران ما هم نشان می‌دهد قیمت بسته‌های نیم‌کیلویی انواع چای وارداتی در آذرماه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و در برند‌های معروف از ۱۲۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت ۳۰۰ هزار تومانی هر کیلو چای خارجی در نهمین ماه از سال گذشته در حالی بود که این قیمت در مقایسه با نرخ‌های مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می‌داد.

قیمت انواع چای ایرانی نیز در سال گذشته همگام با ارقام وارداتی افزایش یافت و تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان بالا رفت. این قیمت تا امروز ثابت مانده و هم‌اکنون هر کیلو چای خارجی در بازار مصرف ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو چای ایرانی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ قیمتی که گفته می‌شود با توجه به رشد هزینه‌های تولید، امسال تا ۶۰ درصد رشد خواهد داشت. روند افزایشی قیمت چای در شرایطی است که گفته می‌شود رشد قیمت این کالا تقاضا برای مصرف آن را تا حدودی کاهش داده و مصرف‌کنندگان در خرید چای صرفه‌جویی می‌کنند.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال در گفتگو با خبرگزاری‌ها از احتمال افزایش ۱۰ تا ۶۰ درصدی قیمت چای خشک برای امسال خبر داده است. حسنی افزایش هزینه‌های تولید و تأثیر آن بر قیمت تمام‌شده محصول را در این زمینه مؤثر دانسته و گفته است؛ دستمزد کارگران فصلی ۸۰ درصد و هزینه گاز مصرفی ۱۵۰ درصد افزایش داشته و از این‌رو طبیعتا شاهد افزایش قیمت ارقام مختلف چای خواهیم بود.

ارسال نظر

پربازدیدترین