|
| کد مطلب: ۸۸۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

احتمال افزایش 4برابری قیمت ماکارونی

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید ماکارونی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته دولت مصوبه جدیدی را نیز برای افزایش نرخ حمل‌ونقل کرایه‌های خودرو ابلاغ کرد که در مجموع همه این موارد روی قیمت تمام‌شده کالا‌ها تاثیر خواهد گذاشت و ما شاهد یک تغییر ۴۰۰ درصدی در قیمت ماکارونی خواهیم بود.

احتمال افزایش 4برابری قیمت ماکارونی

اعتماد نوشت: مهرداد چنگیزی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید ماکارونی در واکنش به افزایش ۵ برابری قیمت آرد گفت: این افزایش قیمت تصمیم دولت بود و یارانه آرد صنف و صنعت را قطع کرد که مسلما این افزایش قیمت بر قیمت همه محصولاتی که بر پایه آرد هستند تاثیر مستقیم خواهد داشت و نرخ گلوتن را نیز بالا می‌برد.

به جز این موضوع در ۴۸ ساعت گذشته دولت مصوبه جدیدی را نیز برای افزایش نرخ حمل‌ونقل کرایه‌های خودرو ابلاغ کرد که در مجموع همه این موارد روی قیمت تمام‌شده کالا‌ها تاثیر خواهد گذاشت و ما شاهد یک تغییر ۴۰۰ درصدی در قیمت ماکارونی خواهیم بود.

چنگیزی با انتقاد ازعدم توجه دولت به هشدار‌های این صنف در سال گذشته تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ از دولت درخواست کردیم تا یارانه صنف و صنعت را بردارند و اجازه دهند صنعت خودش به صورت مستقیم از کشاورز گندم را خریداری کند و با یک سود متعارفی قیمت تمام‌شده را مشخص و کالا را به بازار عرضه کند، اما متاسفانه دولت این پیشنهاد ما را نپذیرفت.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین