|
| کد مطلب: ۸۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

مالیات ۵۰۰ هزار خانه خالی تعیین شد

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات حدود ۵۰۰ هزار خانه‌ خالی معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را تعیین و به مالکان آن‌ها ابلاغ کردیم.

مالیات ۵۰۰ هزار خانه خالی تعیین شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی، با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر با موضوع پیدا و پنهان تعیین مالیات و مالیات ستانی، در پاسخ به اینکه چه تعداد خانه خالی وجود دارد که قبض مالیات برای آن صادر شده است، گفت: این قانون مربوط به دهه ۵۰ است و هیچگاه اجرایی نشده اما با همکاری وزارت راه و شهرسازی، اواخر پارسال اطلاعات خانه‌های خالی را برای اولین بار از این وزارتخانه دریافت کردیم. وزارت راه و شهرسازی نیز با رویکرد خوداظهاری و پایگاه‌های اطلاعاتی سامانه املاک و اسکان، حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرد.

وی ادامه داد: خانه‌های معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را با توجه به ویژگی‌هایی مثل متراژ، تعداد طبقات، نزدیکی به خیابان و سایر مشخصات قیمت گذاری خانه‌ها، تعیین مالیات کردیم و کمتر از یک ماه، مالیات خانه‌ها را به مالکان آن‌ها اطلاع دادیم. مرحله دوم اجرای این قانون، فراهم کردن امکان اعتراض بود که حدود ۵۰ هزار نفر اعتراض کردند؛ به آن‌ها رسیدگی می‌شود و برای مابقی که اعتراض نکردند، برگه تشخیص صادر و ابلاغ الکترونیکی شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی افرود: خزانه داری کل کشور اعلام کرده، پارسال حدود ۷۲ درصد از پرداخت‌های حقوق و مزایای کارکنان دولت از محل درآمد‌های مالیاتی پوشش داده شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین