|
| کد مطلب: ۸۸۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

توضیح رئیس سازمان بورس درباره افزایش دامنه نوسان در سال آینده

توضیح رئیس سازمان بورس درباره افزایش دامنه نوسان در سال آینده

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:‌ براساس آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، سال آینده نرخ مالیات بر شرکت‌ها از رقم 25 درصد به 20 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش آیند، مجید عشقی امروز در نشست خبری‌ اعلام کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بورس، طراحی سامانه معاملات ایرانی است که در حال آزمایش و پایش است و به محض آماده شدن به تدریج وارد مدار قرار می‌گیرد. همچنین پایش حیاتی ارکان بازار و بازار پایه در فرابورس انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس همچنین با بیان اینکه قبلاً مجوزهای سازمان بورس به صورت دستی و اتوماسیونی انجام می‌شد، گفت: با همکاری بخش نهادهای مالی‌ در کمتر از سه ماه همه مجوز تمدید فعالیت یا افزایش ثبت بر روی سامانه و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

عشقی همچنین گفت: در لایحه بودجه مهمترین بحث، اصلاح نرخ قیمت‌گذاری گاز و منطقی شدن آن بود که مورد توجه قرار گرفت،‌ همچنین کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها از 25 درصد به 20 درصد مدنظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین برای رونق شرکت‌ها به تقویت صندوق تثبیت بازار روی آوردیم که امیدواریم مبالغی قبل از اجرای بودجه به این صندوق واریز شود تا به کمک بازار بیاید.

رئیس سازمان بورس در مورد آموزش و ترویج سواد مالی گفت: با کمک فعالان فضای مجازی آموزش انجام می‌شود. همچنین پلتفرم آموزشی به نام تبسم در شرکت توسعه مدیریت بوس تهیه شده است.

عشقی این را هم گفت: قبلا داده‌های بازار با برچسب محرمانه در دسترس قرار نداشت، اما تلاش داریم این داده‌ها در یک اتاقی امن و به صورت ناشناس و بدون اعلام اسامی معامله‌گران اعلام شود به طوری که کل داده‌های معاملاتی در یکجا تجمیع می‌شود که این امر به شفاف شدن بازار و کشف تقلب کمک می‌کند.

رئیس سازمان بورس همچنین در مورد افزایش دامنه نوسان در سال آینده گفت: بخشنامه‌ای در این زمینه تهیه شده که در صورت تأیید نهایی به صورت رسمی اعلام می‌شود اما تلاش بر این است که ابتدا از بازارهای اصلی و بزرگ شروع شود و به تدریج خواهد بود. باز کردن دامنه به صورت متقارن انجام می‌شود و هر سه ماه یکبار رصد شده و در صورت موفقیت این دامنه بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تغییر دامنه نوسان از اوایل سال 1401 خواهد بود و یکی از مؤلفه‌های دیگر افزایش نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری،‌ اصلاح بازارگردانی و اصلاح زیرساخت‌های بازار خواهد بود.
‌عشقی ادامه داد: همچنین اتاق‌های فکر با حضور رؤسای قبلی سازمان بورس، مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه، هلدینگ‌ها، کارگزاری‌ها و سایر ذینفعان بازار برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: سه برنامه اصلی حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، افزایش سهم بازار در تأمین مالی اقتصاد و ارتقای اثربخشی بازار در دستورکار قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین