|
| کد مطلب: ۸۷۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

مرغ قطعه بندی، دست و پا شکسته نرخ گذاری شد!

مرغ قطعه بندی، دست و پا شکسته نرخ گذاری شد!

طبق بررسی های میدانی و ادعای تولید کنندگان مرغ، وزارت جهاد کشاورزی قیمت سینه بدون استخوان مرغ که اصلی ترین تقاضای بازار بوده را مصوب نکرده است.

به گزارش آیند، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار ۲۵ بهمن نرخ مصوب مرغ قطعه بندی شده را اعلام کرد.

این وعده آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود که قیمت مرغ قطعه بندی در بازار واقعی نیست و باید نرخ ها اصلاح شود.

بسیاری از تولیدکنندگان براین باورند که قیمت مصوب پس از بررسی های کارشناسی شورای قیمت گذاری، باید اعلام می شد چرا که قیمت های کنونی همچنان بالاست و برخی اصناف هم اذعان می کنند که قیمت سینه بدون استخوان یکی دیگر از قطعه های پرتقاضاست که در لیست آورده نشده است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ قطعه بندی با نرخ های مصوب کمی فاصله دارد؛ به طوری‌که هر کیلو ران بدون پوست با نرخ ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان، کتف ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان، بال ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان، سینه با استخوان ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، گردن ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان و مخلوط یال و کتف ۳۸ تا ۴۳ هزار تومان بدست مصرف کننده می رسد.

در حالی که ران بدون پوست کمرگیری شده کیلویی ۴۱۷۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست ۵۰۴۶۵ تومان، کتف (بازو) ۳۱۸۰۰ تومان، بال ۴۰۲۵۰ تومان، گردن ۱۵۲۵۰ تومان، مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷,۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

عرضه مرغ قطعه بندی اصناف ۲۰ درصد کمتر از شرکت های بسته بندی

مهدی یوسف خانی گفت: هم اکنون اصناف ۱۵ تا ۲۰ درصد در مقایسه با شرکت های بسته بندی مرغ قطعه بندی را کمتر عرضه می کنند.

به گفته او، با وجود ممنوعیت قطعه بندی مرغ در اصناف، اخیرا سازمان دامپزشکی طرح آزادسازی قطعه بندی در خرده فروشی ها را داده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی می گوید: عمده اصلی تقاضا برای خرید مرغ قطعه بندی ران بدون پوست و سینه بدون استخوان است که وزارت جهاد قیمت مصوب سینه بدون استخوان را اعلام نکرده است.

حاشیه سود مرغ قطعه بندی بالاست

حبیب اسداله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به حاشیه سود بالا برای مرغ قطعه بندی، انگیزه شرکت های بسته بندی برای قطعه بندی افزایش می یابد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قطعه بندی مرغ در واحدهای صنفی باید آزاد شود تا سود بیشتری به مصرف کننده برسد، ضمن آنکه قیمت مصوب باید کاهش یابد.

مرغ قطعه بندی ضرورت بازار است

محمدعلی کمالی سروستانی گفت: دولت بواسطه پرداخت یارانه به نهاده های دامی در امر قیمت گذاری کالای اساسی از جمله مرغ دخالت می کند، در حالی که اگر دخالت نباشد عرضه و تقاضا بازار را به تعادل می رساند.

او افزایش میزان مرغ قطعه بندی را علت اصلی تعادل بازار اعلام کرد.

بسیاری از مرغداران براین باورند که با افزایش عرضه مرغ قطعه بندی در بازار دیگر شاهد عرضه با نرخ های بالا نیستیم، کمااینکه ازدیاد عرضه مرغ گرم موجب شده که قیمت از نرخ مصوب هم کمتر شود‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین