|
| کد مطلب: ۸۶۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

بلیت مترو تهران-کرج ۱۵۰۰ تومان شد

بلیت مترو تهران-کرج ۱۵۰۰ تومان شد

پیشنهاد رقم ۱۵۰۰ تومانی بلیت مترو از کرج به تهران در سال ۱۴۰۱ در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش آیند به نقل از باشگاه خبرنگاران، افزایش ۲۵ درصدی برای بلیت مترو، اتوبوسرانی و تاکسی پیش بینی شده است البته مبالغ بیشتری برای افزایش قیمت نرخ بلیت کرایه حمل و نقل عمومی مطرح شد، اما با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم سعی شد با استفاده از راهکارهای جایگزین افزایش چندانی در نرخ کرایه حمل و نقل عمومی نداشته باشیم.

به گفته تشکری هاشمی در برخی خطوط حدود ۱۰ درصد از مبلغ حمل و نقل عمومی از شهروندان دریافت می‌شود و باقی مبلغ را باید شهرداری تهران و دولت تامین کند تا بتوانیم ما به التفاوت این مبلغ را جبران کنیم. اگر این مبالغ در شرکت اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی جبران نشود حتما این سامانه‌ها با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.
او گفت: تبصره‌ای وجود دارد که شرکت مترو در طول سال ۱۴۰۱ موظف شده است تا خطوط حومه‌ای شهر تهران و مشخصا مترو تهران _کرج بتوانند ساز و کار‌های نظام پرداخت مستقل داشته باشند.

نرخ بلیت اتوبوس در شب دو برابر شد
کسانی که از کارت‌های تخفیف دار استفاده می‌کنند در روز می‌توانند چهار بار از خدمات مترو استفاده کنند و همچنین جانبازان و خانواده شهدا؛ افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) تخفیف ۱۰۰ درصدی دارند و دانشجویان و دانش آموزان تخفیف ۵۰ درصد پیش بینی شده و کارت منزلت برای افراد بالای ۶۰ سال با تخفیف ۹۰ درصد ارائه خواهد شد.

مهدی چمران گفت: در روز‌های تعطیل پیشنهاد افزایش دو برابری قیمت‌ها را در اتوبوسرانی داده بودند که شورای شهر آن را نپذیرفت. اما برای شب و حرکت ناوگان شبانه پذیرفته شد که نرخ کرایه دو برابر شود.

به گفته رئیس شورای شهر تهران بلیت تک‌سفره داخل تهران ۲۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین