|
| کد مطلب: ۸۵۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری دولت: رکوردشکنی قیمت گوشت قرمز در رسانه‌های منتقد دولت

خبرگزاری دولت: رکوردشکنی قیمت گوشت قرمز در رسانه‌های منتقد دولت

در حالی رسانه‌های منتقد دولت از افزایش قیمت گوشت قرمز به بالای ۳۰۰ هزار تومان گزارش داده‌اند که قیمت گوشت در بازار حتی بالای ۲۰۰ هزار تومان هم نیست.

به گزارش آیند، ایرنا نوشت: آمارها نشان می دهد در انتهای دولت دهم ( مرداد سال ۹۲) قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله بین ۲۹ هزار تا ۳۰ هزارتومان بود که در انتهای دولت دوازدهم ( مرداد سال ۱۴۰۰ ) قیمت گوشت قرمز در بازار به حدود ۱۳۸ هزارتومان رسید. این درحالیست که از زمان شروع دولت سیزدهم قیمت گوشت قرمز به ۱۴۳ هزارتومان رسید.

قیمت گوشت قرمز در حدفاصل سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته که حداقل رشد چهار تا پنج برابری را نشان می دهد، اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون قیمت این محصول تنها حدود چهار هزارتومان رشد داشت و از این هفته هم با توزیع گوشت گوسفندی تازه با قیمت ۱۲۰ هزار تومان در میادین میوه وتره‌بار و گوشت منجمد حدودا ۱۴۰ هزار تومانی در سامانه هوشمند توزیع اینترنتی وزارت جهادکشاورزی، عملا قیمت‌ها نسبت به ابتدای دولت سیزدهم پایین آمده است.

در واقع دولت سیزدهم با شروع فعالیت خود و اقدامات صورت داده توانست علاوه بر جلوگیری از رشد بی رویه قیمت گوشت قرمز در بازار تا حدودی باعث ثبات این بازار شود.

با شیوع بیماری کرونا، تشدید تحریم ها و افزایش قیمت محصولاتی همچون گوشت قرمز طی سالهای اخیر نه تنها شاهد کاهش مصرف و تقاضا در این خصوص بوده ایم بلکه با مازاد تولید جمعیت دامی نیز روبرو شدیم به طوری که به دلیل کاهش مصرف، دام زنده روی دست تولیدکنندگان باقی ماند اما سودجویان و دلالان با در دست گرفتن بازار هر روز موجب افزایش قیمت ها شدند تا جایی که اکنون نیز شایعات قیمت ۳۰۰ هزارتومانی گوشت قرمز مطرح شده است که البته صحت ندارد.

این درحالیست که قیمت این محصول در بازار نه تنها بالای ۲۰۰ هزارتومان نیست بلکه در فروشگاه های اینترنتی نیز گوشت تفکیکی درجه یک با قیمت هایی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد

ارسال نظر

پربازدیدترین