|
| کد مطلب: ۸۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

خرید ۳ هزار واحد مسکن مهر توسط یک دلال!

خرید ۳ هزار واحد مسکن مهر توسط یک دلال!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه نسبت به ورود تقاضای سوداگری در حوزه مسکن‌های شهرهای جدید حساس هستیم گفت: متاسفانه یک سری دلال‌هایی در شهرهای جدید داریم که بالغ بر ۳ هزار مسکن مهر را تملک کرده است.

به گزارش آیند، علیرضا جعفری، امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی از نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته می‌‌شود، اظهار کرد: تاکنون برای این واحدهای مسکونی زمین به ابعاد ۱۵ هزار هکتار تعیین شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تراکم شهرهای جدید با آمار مذکور به نزدیک ۱۵۰ نفر در هکتار می‌رسد که بسیار بیشتر از سایر شهرهای کشور است، گفت: طرح‌های تفضیلی در این حوزه وجود دارد که ما بر اساس آن‌ها تکالیف را برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی افزود: این قابلیت وجود دارد، که ساخت مسکن متناسب با فرهنگ مردم در قالب ساخت خانه‌های دو طبقه پیش برود.جعفری در بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد تناسب بین ساخت مسکن و فرهنگ اسلامی ایرانی تاکید دارد، تاکید کرد: الحاق زمین بافت‌های شهری در قالب تغییر در طرح‌های تفضیلی در دستور کار ما قرار دارد.
این مقام مسئول در تشریح اختلاف مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار پیرامون استفاده پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر از تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: خط اعتباری پروژه‌های مسکن مهر به پایان رسیده و تاکنون شورای پول و اعتبار اجازه استفاده از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن نداده است.

دلالی در بازار مسکن‌های مهر
جعفری با بیان اینکه نسبت به ورود تقاضای سوداگری در حوزه مسکن‌های شهرهای جدید حساس هستیم گفت: متاسفانه یک سری دلال‌هایی در شهرهای جدید داریم که بالغ بر سه هزار مسکن مهر را تملک کرده است.وی افزود: برای ۶۰۸ هزار واحد در نظر گرفته شده برای شهرهای جدید در ۶۷۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شرایط متقاضیان از جمله سبز بودن فرم «ج» در حال بررسی بوده و همزمان این پالایش در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که چه مقدار از زمین‌های ۱۵ هزار هکتار تامین شده است، تاکید کرد: حدود ۳۰۰۰ هکتار تامین زمین صورت گرفته که در این اراضی بالغ بر ۱۳۰ هزار واحد برنامه ریزی شده که آماده اجرا است.
جعفری با بیان اینکه در نهضت ملی برنامه های شناسایی، مکان یابی، ثبت نام و پالایش متقاضیان در دستور کار است، گفت: باید زمانی را در انتظار افتتاح حساب و واریز وجه باشیم ولی تاکنون ۴۸۳۲ نفر واریز وجه اولیه داشته‌اند. پروژه‌هایی که در قالب اقدام ملی شروع شده بود ۲۱۳ هزار واحد بود که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد باقی مانده که در قالب تعهدات نهضت ملی ادامه پیدا می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که در قالب نهضت ملی مسکن چه تعداد واریز وجه کرده‌اند، گفت: تعداد ۴۸۳۲ نفر تایید نهایی شدند که ۱۲۱۳ نفر افتتاح حساب کردند و ۱۱۱ نفر ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده‌اند. البته ما شرایط اقتصادی و فشارهایی که به خانوارها هست را متوجهیم و به همین دلیل برای اینکه سرعت تکمیل پروژه‌ها را افزایش دهیم باید گام اول پروژه را محکم برداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وقتی پروسه وارد عرصه اجرایی شود تجربه نشان داده که متقاضیان انگیزه بیشتری برای ورود پیدا می‌کنند. طبق تکلیفی که وزیر به عهده ما گذاشته ۲۵۰ هزار واحد بر عهده ما قرار دارد که ۲۳۰ هزارواحد تا آخر امسال تعیین تکلیف می‌شود و پیمانکار مشخص خواهد شد که همین موضوع جذابیتی برای متقاضیان ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین