|
| کد مطلب: ۷۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

خودرویی برقیِ بنز با یک بار شارژ هزار کیلومتر می‌رود!

خودرویی برقیِ بنز با یک بار شارژ هزار کیلومتر می‌رود!

کارآمدترین خودروی برقی مرسدس بنز مصرف انرژی کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

به گزارش آیند، شرکت مرسدس بنز از تولید خودروی برقی قدرتمندی خبر داده که با یک بار شارژ باتری هزار کیلومتر را طی می کند.

در حال حاضر یک نمونه اولیه از خودروی برقی VISIONEQXX مرسدس بنز تولید شده که با یک بار شارژ کمی بیش از هزار کیلومتر را می‌پیماید و تولید آن انقلابی در عرصه ساخت خودرو‌های برقی محسوب می‌شود.

اکثر خودرو‌های برقی موجود در بازار با یک بار شارژ حداکثر مسافتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند. دایملر که به زودی به مرسدس بنز تغییر نام می‌دهد، در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیارد یورو (۴۵ میلیارد دلار) در بازار خودرو‌های تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری کند و از جمله ساخت هشت کارخانه باتری‌سازی را برای رقابت با تسلا در دستور کار دارد. گفته می‌شود از سال ۲۰۲۵، تمام پلت فرم‌های خودروی جدید دایملر فقط خودرو‌های برقی تولید خواهند کرد.

کارآمدترین خودروی برقی مرسدس بنز مصرف انرژی کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. داده‌های موجود در وب سایت تسلا نشان می‌دهد که مدل S ۶۰ تسلا در حال حاضر ۱۸.۱ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر انرژی مصرف می‌کند.

ساخت نمونه اولیه خودروی برقی مرسدس بنز با برد هزار کیلومتر ۱۸ ماه طول کشیده و زمان عرضه نسخه نهایی ان به بازار مشخص نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین