|
| کد مطلب: ۷۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

طلا ارزان شد

طلا ارزان شد

قیمت طلا پس از کاهش شب گذشته، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر دلار ضعیفتر که بهبود ریسک پذیری را تحت الشعاع قرار داد، در بازه محدودی گرفتار ماند و تغییر چندانی نداشت.

به گزارش آیند به قنل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱۰ دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۹۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

معامله گران اعلام کردند بخشی از دلیل ریزش قیمت فلزات ارزشمند مربوط به فروش در بحبوحه عدم وجود نقدینگی در معاملات اندک نزدیک به ایام تعطیلات بوده و نشان دهنده موضع منفی در قبال این فلز ارزشمند نبوده است.

شاخص دلار آمریکا پایین رکورد بالای اخیرش ماند و شب گذشته پس از ضربه ای که به برنامه های هزینه دموکراتها در واشنگتن وارد آمد، عقب نشینی کرد. دلار ضعیفتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی جذابتر می کند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، همان طور که در عقب نشینیهای سریع در زمان صعود طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار آشکار است، سرمایه گذاران طلا شهامت تحمل هیچ گونه ضرری را ندارند. طلا فاقد نیروی صعودی برای شکستن بازه معاملاتی محدود اخیرش است و نزدیک به پایان سال، تا حدودی به یک دارایی فراموش شده تبدیل شده است.

بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه صعود کردند و عملکرد ضعیف شب گذشته وال استریت را نادیده گرفتند زیرا بازارهای چین از تلاش پکن برای کمک به شرکتهای سازنده املاک مقروض دلگرم شدند اما افزایش موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون همچنان مایه نگرانی سرمایه گذاران مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از کشورها در حالی که چند روز بیشتر به تعطیلات کریسمس و سال نو نمانده است، از شیوع سریع ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفته اند و این بحران سلامتی به بازارهای مالی آسیب زده و روند احیای اقتصادی را متاثر کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۲۲ دلار و ۲۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۳۰ دلار و ۴۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی پیدا نکرد و در ۱۷۴۹ دلار و ۸۰ سنت ایستاد.

ارسال نظر

پربازدیدترین