|
| کد مطلب: ۷۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

یادآوری خاندوزی از زمینه های فساد در پرداخت‌ خسارت بیمه

وزیر اقتصاد گفت: با موافقت ستاد مقابله با کرونا، مصوبه تسهیل تسویه بدهی بانکی که شهریور به پایان رسیده بود تا اسفند امسال تمدید شد.

یادآوری خاندوزی از زمینه های فساد در پرداخت‌ خسارت بیمه

به گزارش آیند، سید احسان خاندوزی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه افزود: فرایندهای بیمه‌ای از تشکیل پرونده تا استفاده از منابع و پرداخت خسارت باید هوشمند باشد. هم اکنون بیمه‌گری مبتنی بر ریسک در کشور نداریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در مرحله پرداخت خسارت‌ها نیز باید با اتصال سامانه‌ها به سمتی حرکت کنیم که پرداخت به صورت دقیق و با کمترین انحراف و فساد و با سرعت انجام شود.

وی گفت: هم اکنون دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، راه و شهرسازی و اورژانس به بیمه‌ها متصل نیست و این فرایند را طولانی و غیر شفاف می‌کند.

خاندوزی به ضرورت نوسازی قوانین بیمه اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های جدید در کشورهای اسلامی مانند ایجاد" بیمه تکافل" برای اهل سنت نیز استفاده کنیم.

وی همچنین به ضرورت بیمه در برابر بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: ابلاغ قانون تأسیس صندوق بیمه خسارات بلایای طبیعی می‌تواند کمک ویژه‌ای در این راستا باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، از تمدید مصوبه حذف سود مرکب برای بدهی‌های بانکی خبر داد . گفت: با موافقت ستاد مقابله با کرونا، مصوبه تسهیل تسویه بدهی بانکی که شهریور به پایان رسیده بود تا اسفند امسال تمدید شد.

وی از بانک مرکزی خواست این مصوبه را زودتر ابلاغ کند تا تولیدکنندگان بتوانند از مزایای آن برای تسویه بدهی‌ها استفاده کنند./ مهر

ارسال نظر

پربازدیدترین