|
| کد مطلب: ۶۹۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

منتظر بانک‌های جدید در ایران باشید/ ساده سازی تاسیس بانک با سرمایه 5میلیون دلاری

مشاور رئیس جمهور از تسهیل شرایط راه اندازی بانک های آف‌شور در مناطق آزاد خبر داد.

منتظر بانک‌های جدید در ایران باشید/ ساده سازی تاسیس بانک با سرمایه 5میلیون دلاری

به گزارش آیند، سعید محمد درباره مقررات جدید راه‌اندازی بانک آف‌شور در مناطق آزاد اظهار داشت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با حداقل سرمایه بانک آف‌شور را تشکیل دهند و این مجموعه می‌تواند از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی مدیریت شود و مستقل از بانک مرکزی است. اینجا را بخوانید .

مرحوم اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور اردیبهشت 93 در نشست رؤساي اتاق هاي بازرگانی سراسر كشور از پیگیری دولت برای تاسیس "آف شور" بانک در مناطق آزاد خبرداده و گفته بود: هدف این است که بتوانیم منابع مالی بین المللی را به کمک مناطق آزاد بیاوریم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مصاحبه با ایلنا گفت: ارزهای ایرانیان خارج از کشور یا منابع سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند وارد بانک‌های آف‌شور شود و هر سرمایه‌گذاری در صورت علاقمندی می‌تواند در ایران و مناطق آزاد بانک آف‌شور راه‌اندازی کند.
محمد افزود: کشورهای خارجی هم می‌توانند در مناطق آزاد بانک آف‌شور راه‌اندازی کنند اما در حال حاضر مسیر راه‌اندازی بانک‌های آف‌شور را بر مبنای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعریف کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه هم از جانب اشخاص حقیقی و هم حقوقی و همچنین بانک‌های خارجی تقاضاهای بسیار زیادی برای راه‌اندازی بانک آف‌شور در مناطق ازاد به دستمان رسیده است گفت:‌ در حال حاضر در مرحله اهلیت‌ سنجی تقاضای اشخاص حقوقی و حقیقی هستیم و شیوه‌نامه آن با بانک مرکزی در حال تهیه است.

سعید محمد همچنین در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور نیز با بیان اینکه مردم و کشور امروز بیش از هر زمان دیگری به تلاش‌های جهادگران اقتصادی نیازمند هستند گفت: بانک، بیمه و بورس میدان جنگ اقتصادی با دشمن است و فعالان این حوزه‌ها باید بدون در نظر گرفتن منافع جزیره‌ای تاب‌آوری کشور را افزایش دهند.

تغییر شروط تاسیس آف‌شور بانک
مشاور رییس جمهوری با اشاره به تغییرات مقررات راه‌اندازی بانک آف‌شور اظهار داشت: در سال‌های گذشته حداقل سرمایه تاسیس بانک آف‌شور را 150 میلیون دلار اعلام کرده بودند که این قانونی برای اجرا نشدن راه‌اندازی بانک آف‌شور بود و سنگ بزرگی در مسیر راه‌اندازی بانک‌های آف‌شور انداخته بودند. با مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی سقف حداقل سرمایه ایجاد بانک آف‌شور را به پنج میلیون دلار کاهش دادیم البته باید توجه داشته باشیم در کشورهای خارجی و سوییس که مهد بانکداری دنیا است حداقل سرمایه برای راه‌اندازی بانک آف‌شور 15 هزار دلار است و وقتی افرادی در ایران حداقل سرمایه را 150 میلیون دلار اعلام کردند اساسا به معنای انجام نشدن تاسیس بانک‌های آف‌شور در ایران بود.

آف‌شور بانک به عملیات بانکی اطلاق می‌شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیراز سرزمین اصلی که اغلب جزایر متعلق به دولت حاکم بر سرزمین اصلی به شمار می‌روند با اشخاص غیرمقیم و با پول خارجی و در مقیاس بزرگ انجام می‌شود.هم‌اکنون حدود ۵۷ کشور یا منطقه آف‌شور اقتصادی در جهان وجود دارد که از این میان می‌توان چین، بحرین، برمودا، جزایر ویریجین، دومینیکا، هنگ‌کنگ، ژاپن، ماکائو، پاناما، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، لوکزامبورگ، اروگوئه، سوییس و چند منطقه در آمریکا را نام برد.

حساب‌های بانکی آف‌شور به حساب‌های بانکی‌ای گفته می‌شود که به هیچ عنوان به آنها هیچ مالیاتی تعلق نخواهد گرفت. با داشتن حساب بانکی آف‌شور می‌توان نسبت به جابه‌جایی وجوه سنگین اقدام کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین