|
| کد مطلب: ۶۶۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پایان هفته خوبی در انتظار بورس نیست

پایان هفته خوبی در انتظار بورس نیست
در روزی پرخبر بازار کار خود را با سیر نزولی شاخص کل بورس و پایین ترین حجم معاملات هفته به پایان برد. به گزارش آیند ،مهدی حاجی وند با اشاره به فروش 10 هزار میلیارد تومان اوراق دولتی فردا را هم روزی نامناسب برای بازار پیش بینی کرد. وی در کنار فروش اوراق مواردی مانند ریزش دلار و رد شدن گزینه وزارت آموزش پرورش از سوی مجلس را از دیگر دلایل وضعیت امروز بازار برشمرد.

امروز در بازار سرمایه شاخص کل بالغ بر 7715 واحد کاهش پیدا کرد و به کانال یک میلیون و408 هزار واحدی بازگشت. شاخص کل هم وزن هم بیش از 929 واحد نزولی بود. فارس بالاترین تاثیر منفی را در شاخص داشت. در فرابورس هم زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشت.

همزمان در بازار ارز دلار امروز طی ساعات معاملات قیمت دلار از 27977 تومان به 27900تومان کاهش پیدا کرد. البته در ساعات بعدی دوباره قیمت دلار افزایش پیدا کرد.

در مجلس شورای اسلامی هم وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش نتوانست رای اعتماد کسب کند. به نظر بازار سرمایه همچنان روند تکمیل کابینه را با نگرانی دنبال می کند. این نگرانی در حال حاضر ارتباط مستقیمی هم به تیم اقتصادی دولت هم ندارد.

دولت همچنان برای جبران کسری بودجه ناچار به فروش اوراق در بازار بورس است. مدیران بورس بر جدا بودن بازار بدهی از بازار اوراق تاکید می کنند و منابع تخصیص یافته به خرید اوراق را نیز مربوط به صندوق های درآمد ثابت اعلام می کنند. اما به رغم تلاش مدیران بورس برای بی اثر دانستن عرضه اوراق به وضعیت بازار سهام ، فعالین بازار همچنان آنرا یکی از عوامل ریزش بازار می دانند.

به هر شکل روند معاملات بازار در هفته ای که در حال به پایان رسیدن است نشان از تداوم ترس سهامدارن دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین