|
| کد مطلب: ۶۵۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

80درصد مالیات کشور را ضعفا می دهند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز می‌گوید: باید عدالت در اخذ مالیات اجرا شود و فشارها فقط بر یک بخش متمرکز نباشد.

80درصد مالیات کشور را ضعفا می دهند

رئیس اتاق شیراز می‌گوید: از نظر بخش خصوصی، کشور باید با درآمدهای مالیاتی اداره شود؛ اما در این فرایند باید عدالت در اخذ مالیات اجرا شود و فشارها فقط بر یک بخش متمرکز نباشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: انتظار بخش خصوصی اجرای عدالت مالیاتی در کشور است؛ اما متأسفانه به دلیل محدود بودن دایره دید دستگاه مالیاتی کشور، عدالت در اخذ مالیات اجرا نمی‌شود و چشم دستگاه مالیاتی فقط بر یک بخش متمرکز است و برخی از بخش‌ها دیده نمی‌شود.

جمال رازقی جهرمی، در جلسه هم‌اندیشی طرح و بررسی مشکلات و مسائل موجود در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در اتاق شیراز، افزود: بخش خصوصی کشور باور دارد که کشور باید با مالیات اداره شود اما این مهم باید با اجرای عدالت مالیاتی همراه باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴ درصد مالیات کشور توسط اصناف، ۱۲ درصد توسط حقوق‌بگیران و بیش از ۶۰ درصد از مالیات کشور از واحدها و صنایع کوچک و متوسط وصول می‌شود درحالی‌که این واحدها بیشترین میزان ایجاد اشتغال را در کشور دارند.

رازقی اظهار کرد: هم‌اینک مسیرهای دستگاه مالیاتی کشور در بحث دریافت مالیات صحیح نیست که اگر وصول مالیات در کشور بر اساس عدالت مالیاتی ساماندهی شود، بار مالیاتی تحمیل شده بر بخش صنعت و تولید کاهش می‌یابد.

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: این منطقی و انصاف نیست که بخش صنعت با ایجاد ۸۰ درصد اشتغال کشور، بیش از ۶۰ درصد مالیات کشور را بپردازد و این ظلم آشکار به واحدهای صنایع کوچک و متوسط کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر سیاست‌گذاران و مسئولان نسبت به ظلم مالیاتی وارد شده به صنایع کوچک و متوسط اذعان دارند ادامه داد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۱ سال است که بحث توجه و رونق تولید را مطرح کرده‌اند اما نام‌گذاری سال‌ها تنها در حد یک شعار و تبلیغات بر روی سربرگ ادارات باقی مانده است.

رازقی تصریح کرد: کشور راهی به‌جز توجه به رونق تولید ندارد و مدنظر ما فعالان اقتصادی نیز توجه به تولید و صادرات در کشور است و تحریم عامل بروز مشکلات کشور نیست و ما نیز باور داریم که تحریم‌ها در ایجاد شرایط امروزی مؤثر بوده اما همه مشکلات امروز کشور ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه در داخل کشور اقدامی در جهت حمایت از تولید و صادرات انجام نشده است.

رازقی با تأکید بر اینکه همه باید برای تقویت تولید کشور تلاش کنند تصریح کرد: تأکید و انتظار بخش خصوصی اجرای عدالت مالیاتی در کشور است و نقش نمایندگان بخش خصوصی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی باید مدافع کامل بخش خصوصی و به‌ویژه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به‌عنوان نقاط حساس اقتصاد کشور است.

وی افزود: نمایندگان بخش خصوصی در هیات‌های حل اختلاف باید در جهت سرپا نگه‌داشتن واحدهای تولیدی حرکت و قاضی را در جهت حمایت از تولید، صادرات و بخش خصوصی به‌عنوان حیات کشور همراه کنند.

رازقی بیان کرد: دفاع از بخش خصوصی و واحدهای کوچک و متوسط فعال، تولید و صادرات کشور خدمت به کشور است و باید مراقب باشیم که ابزار ظلم به واحدها نشویم.

ارسال نظر

پربازدیدترین