|
| کد مطلب: ۶۴۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

افزایش تولید برق خشکسالی را بیشتر می کند

کاهش مصرف آب در نیروگاههای برق کشور هنوز در دستورکار قرار نگرفته است.

افزایش تولید برق خشکسالی را بیشتر می کند

به گزارش آیند معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفته است: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تاکنون با افزایش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 217 میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.
ناصر اسکندری که در حاشیه نمایشگاه برق سخن می گفت استفاده از پساب فاضلاب در مصارف نیروگاهی را جزو برنامه‌های این مجموعه برشمرد و افزود: در تلاشیم تا حد امکان از آب دست اول برای خنک‌سازی چرخه حرارتی نیروگاه‌‎ها استفاده نکنیم؛ بدین منظور استفاده از برج خشک برای خنک‌سازی واحدها و استفاده از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای به حداقل رساندن مصرف آب نیروگاه‌ها جزو برنامه‌های جدی برق حرارتی در دراز مدت است.
این اظهارات در حالی مطرح شده که مشخص نیست چه میزان آب در نیروگاههای برق حرارتی مصرف می شود و راهکارهای بهینه سازی مصرف آب در این نیروگاهها هنوز در دستورکار قرار نگرفته است.
طبق اعلام وزارت نیرو، به طور متوسط عمر مفید نیروگاه‌های حرارتی ۳۰ سال بوده و هزینه احداث هر کیلووات نیروگاه سیکل ترکیبی حدود ۶۰۰ یورو است. هم اکنون ۴۲ هزار و ۷۲۹ مگاوات نیروگاه حرارتی با عمر کم‌تر از ۲۰ سال، ۲۰ هزار و ۹۶ مگاوات با عمر بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳۴۶۶ مگاوات نیروگاه با عمر بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین