|
| کد مطلب: ۱۱۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی

​ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز (شنبه، ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲) آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی
منبع: ایرنا |

امسال مطابق اعلام میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وام قرض‌الحسنه به ۴۰ هزار بازنشسته پرداخت می‌شود و مبلغ وام نیز از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مبلغ وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷۰ درصدی به ۱۲ میلیون تومان رسید. مبلغ این تسهیلات۱۲ میلیون تومانی با اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد چهار درصد تعیین شد و سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها نیز با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت شد.

در سال گذشته با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات «بازنشستگانی که سن آنها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال و دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل بودند و طی دو سال گذشته نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌ بودند، در این مرحله امکان استفاده از این تسهیلات را یافتند.»

در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ هفت میلیون تومان و در سال ۹۹ هم بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان به مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت شد.

متقاضیان به منظور دریافت این اعتبار باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند؛ سال گذشته داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده بود.

 

سازمان تامین اجتماعی اکنون به‌عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر، بازنشستگی و ازکارافتادگی دریافت می‌کنند و بازماندگان نیز از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت‌تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین