|
| کد مطلب: ۱۱۶۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

قیمت سکه روی مدار ریزش

در صورت افت دلار در روز دوشنبه می توان انتظار افت سنگین تری را در بازار سکه داشت، چرا که سکه از لحاظ ارزش ذاتی نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

قیمت سکه روی مدار ریزش

، این روزها قیمت سکه امامی روی ریل ریزش قرار گرفته است.فلز گران بهای داخلی که در اولین روز خرداد در محدوده 32 میلیون و 200 هزار تومان قرار داشت حال بعد از 21 روز نزدیک به 5 میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است. 

به نظر می رسد خبرهایی که پشت سر هم از منابع داخلی و خارجی منتشر می‌شود و گره‌هایی که در این چند وقت بر  بازار ارز  افتاده بود را باز می‌کند، باعث نزولی شدن قیمت دلار و به دنبال آن ریزش قیمت سکه  شده است. رهبر انقلاب روز قبل اعلام کرد که همکاری‌ها باید در چهارچوب پادمان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ادامه پیدا کند. همین مسأله جریان نزولی  قیمت دلار  را قدرت بخشید.

سکه امامی هم با پیروی از دلار روز قبل روند نزولی داشت محدوده نیمه کانال ۲۵ میلیون تومان می تواند به عنوان جبهه مقاومتی در برابر حمله کاهشی ها عمل کند و مقاومت ۳۸ میلیون تومان مهم ترین حمایت پیش روست.

بررسی ها نشان می دهد که شب گذشته  کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید سکه را به جان بخرد و فلز گران بهای داخلی به مسیر نزولی خود ادامه داد.

شب گذشته فعالان بازار روی مرزهای حمایتی مهم مانور می دانند.اولین مرز حساس محدوده ۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.به عقیده آنها در صورتی که سایه اخبار سیاسی بر سر سکه بازان سنگینی کند احتمال برگشت سکه به کانال ۲۶میلیون تومان و چه بسا مرز حمایتی ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تقویت خواهد شد.

در مقابل تکنیکالیست ها باور دارند برای اینکه سکه بازان صعود معناداری را تجربه کنند لازم است سکه به مرز مهم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگرد.

از نگاه این دسته یکی از عوامل مهمی که می تواند در شرایط فعلی دل سکه بازان افزایشی را قرص کند خروج دلار از فاز نزول است.

با این حال، دیشب در معاملات پشت خطی،خریداران دلار قدرت قابل توجهی از خود نشان ندادند.بنابراین احتمال افزایش معنادار قیمت دلار در روز جاری دور از انتظار است.

در چنین شرایطی می توان گفت که در صورت افت دلار در روز دوشنبه می توان انتظار افت سنگین تری را در بازار سکه داشت، چرا که سکه از لحاظ ارزش ذاتی نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در صورت افزایش دلار بازار بی توجه به روند اونس طلا ممکن است بار دیگر در مسیر صعودی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین