|
| کد مطلب: ۱۱۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

امارات مقصد اصلی طلای روسیه شد

رویترز در گزارشی اعلام کرد از زمانی که دولت‌های غربی در پی تحریم‌ها بازارهای خود را به روی روسیه بستند، امارات متحده عربی به مقصد کلیدی طلای روسیه تبدیل شده است.

امارات مقصد اصلی طلای روسیه شد

این نشریه به نقل از سوابق گمرکی اعلام کرد که این کشور حوزه خلیج فارس بین 24 فوریه 2022 تا 3 مارس 2023، 75.7 تن طلای روسیه به ارزش 4.3 میلیارد دلار وارد کرده است.

این رقم نشان دهنده افزایش تصاعدی و ده‌ها برابری نسبت به سال 2021 است، زمانی که واردات طلای امارات از روسیه تنها 1.3 تن در سال بود.

بر اساس این گزارش، چین و ترکیه با واردات حدود 20 تن در دوره مذکور، بزرگترین مقاصد بعدی صادرات طلای روسیه بودند.

داده‌های گمرکی نشان می‌دهد که این سه کشور یعنی امارات، چین و ترکیه 99.8 درصد از صادرات طلای روسیه را برای این دوره به خود اختصاص داده‌اند.

گروه 7، اتحادیه اروپا و سوئیس تابستان گذشته واردات طلای روسیه را به منظور آسیب رساندن به صنعت طلای 20 میلیارد دلاری این کشور ممنوع کردند.

این در حالی است که قبل از تحریم‌ها، لندن بزرگترین مقصد طلای روسیه بود.

تحریم های غرب طلای روسیه را از بازارهای خود محروم کرده و تجار را از معاملات این محصول روسیه منع کرده است. اما برای دیگر کشورها مانعی برای این تجارت وجود ندارد چرا که در این زمینه تحریم‌های ثانویه وجود ندارد.

سوابق صادراتی همچنین نشان می‌دهد که تولیدکنندگان طلای روسیه به سرعت بازارهای جدیدی را در کشورهایی که محدودیتی برای مسکو اعمال نکرده بودند، پیدا کردند.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین