|
| کد مطلب: ۱۱۲۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

سیگنال طلای آبشده به قیمت دلار /تقاضا تقویت می شود؟

​لیدر بازار شنبه، درهم امارات بود که بعدش طلای آبشده را با خودش همراه کرد. طلای آبشده طی هفته گذشته بیشترین نوسان را در مرز حمایت 10 میلیون و 800 تا 900 هزار تومان داشت و در روز شنبه با رشد درهم، افزایشی شد و این بازار بعد از یک روز تاخیر نسبت به دلار، خط روند خودش را شکست.

سیگنال طلای آبشده به قیمت دلار /تقاضا تقویت می شود؟
منبع: اقتصادنیوز |

 قیمت دلار هرات بالاخره در پشت خط جمعه بعد سه هفته روند نزولی، این خط روند را شکست و در 51 هزار و 400 تومان باز شد و در انتهای معاملات پشت خط به مرز حمایت 51 هزار و 200 تومان رسید.

رفت و برگشت قیمت دلار هرات

نرخ هرات در بازار شنبه 51 هزار و 200 تومان شروع کرد و بعد از یک کاهش و سرک کشیدن به کانال 50 هزار، برگشت و با افزایش، دوباره خط روند نزولی سه هفته خودش را شکست و تا 51 هزار و 400 تومان هم افزایشی شد ولی نتوانست بالای آن تثبیت دهد. از نظر معامله‌گران این کاهش از 51 هزار و 400 تومان تا زیر 51، پولبک به خط روند شکسته شده بود و قیمت برگشت.

خریداران دلار بیشتر می شوند؟

معامله‌گران معتقدند در صورت تثبیت بالای خط روند نزولی می‌توانیم شاهد بیشتر شدن خریدار و افزایش قیمت تا 52 هزار تومان باشیم، اگر این مرز هم بشکند دلار سطح مقاومتی مهم 52 هزار و 200 تومان را سر راه دارد که عبور از این نقطه شرط صعود بازار است.

این دسته می‌گویند اگر این اهداف نشکند دوباره بازار نزولی می‌شود و توان کاهش تا کف 50 هزار و 700 تومان را دارد. اگر این سد مهم اردیبهشت هم بشکند با فشار فروش می‌توانیم وارد دامنه 40 بشویم.

ردپای کمبود نقدینگی در بازار ارز؟

در بازار هرات شاهد سه نکته بودیم. یک اینکه نرخ فردایی از نقدی شنبه فاصله گرفت. یک عده می‌گویند این اتفاق بخاطر آخر برج و کمبود نقدینگی در بازار است؛ اما باید ببینیم در معاملات یکشنبه آیا این کمبود نقدینگی همچنان موجب شل بودن نقدی می‌شود یا نه؟

نکته دوم هرات درمورد کانال‌های نرخ‌دهی بود که در روز شنبه نرخ پرت 54 هزار را در کانال زده بودند. نرخ پس‌فردایی برای  دلار هرات  در 51 هزار و 600 تومان هم نکته سوم بازار بود. باید دید این نرخ برای دوشنبه شانتاژ اتاق است یا نه.

درهم امارات و آبشده لیدر شدند

لیدر بازار شنبه،  درهم امارات  بود که بعدش طلای آبشده را با خودش همراه کرد. طلای آبشده طی هفته گذشته بیشترین نوسان را در مرز حمایت 10 میلیون و 800 تا 900 هزار تومان داشت و در روز شنبه با رشد درهم، افزایشی شد و این بازار بعد از یک روز تاخیر نسبت به دلار، خط روند خودش را شکست.

آبشده در معاملات شنبه تا حوالی 11 میلیون و 100 هزار تومان نوسان داد و حبابش هم بیشتر شد. طبق این افزایش حباب، معامله‌گران معتقدند آبشده فعلا لیدر شده و سیگنال افزایش تا 11 میلیون و 500 تومان را داده اگر دلار با آبشده همراهی کند.

بازگشت تقاضا به بازارها

معامله‌گران با استناد به صحبت نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران که گفته در معاملات شنبه  قیمت طلا و سکه  به دلیل افزایش تقاضا گران شد، معتقدند تقاضا کم‌کم دارد به بازار برمی‌گردد. این دسته همان کسانی هستند که می‌گفتند بعد از پایان ثبت‌نام خودرو، تقاضا به بازار برمی‌گردد.

علاوه بر این مورد که می‌تواند بازار را افزایشی کند، معامله‌گران دو دلیل دیگر برای افزایش تقاضا عنوان می‌کردند؛ یک، اعزام حجاج از 3 خرداد به بعد و دوم، فرارسیدن آخر خرداد و ورود تقاضای جدید. این دسته می‌گویند آخر خرداد همیشه تقاضا به بازار وارد می‌شود و کانال صعودی دلار هم از 22 خرداد پارسال شکل گرفت.

شوک طالبان به بازار ارز

چند خبر در بازار وجود دارد که بی‌ربط با افزایش قیمت نیست. اولین خبر و اتفاق، افزایش تنش آبی بین طالبان و جهوری اسلامی بود. طبق این تحلیل اگر سطح تنش زیاد شود می‌توانیم شاهد نوسان در بازار هرات باشیم و به طبع آن در بازار اسکناس داخل این اتفاق بیفتد.

خبر دوم نشست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه‌ است که از نظر معامله‌گران می‌تواند به نرخ نوسان دهد. البته یک عده گوشزد می‌کنند که حواستان باشد در نوسان مال‌اندازان نشود.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین