|
| کد مطلب: ۱۱۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

ریزش قیمت دلار با خبر خوش دولت ؛ افت ۱.۳ میلیون تومانی قیمت سکه طرح جدید / جدیدترین قیمت ارز، سکه و طلا در بازار

با اعلام خبر توافقات مالی جدید توسط رئیس کل بانک مرکزی، امروز قیمت ارز و طلا در بازار با کاهش چشمگیری مواجه شد.

ریزش قیمت دلار با خبر خوش دولت ؛ افت ۱.۳ میلیون تومانی قیمت سکه طرح جدید /  جدیدترین قیمت ارز، سکه و طلا در بازار

 دلار ‌امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با کاهش ۵۰ تومانی، ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان و در بخش حواله‌ ۳۸ هزار و ۵۰۲ تومان کشف قیمت شد.

دلار به نرخ توافقی صرافی امروز در بازار ارز تهران، در زمان تنظیم گزارش بدون تغییر نرخ، به قیمت ۴۱۹۰۰ ‌تومان خریداری و با نرخ ۴۲۳۰۰ ‌تومان فروخته شد. ‌

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۵ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد، دلالان مقابل صرافی‌ها امروز قیمت دلار غیر رسمی را ۵۰ هزار تومان اعلام کردند، صحبت‌های امروز رئیس کل بانک مرکزی درخصوص توافقات انجام شده، سبب افت قیمت دلار در بازار غیر رسمی شد. 

در این زمینه فرزین می‌گوید: به زودی خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد. باید بتوانیم در مرکز مبادله از ابزارهای مختلف بازار از جمله سلف، سوآپ استفاده کنیم. البته در این بین به زودی صندوق تثبیت ارزی نیز راه اندازی می‌شود که در حال نگارش آیین نامه آن هستیم.

همچنین خبر ‌اثرات مثبت ارزی راه‌اندازی شعبه بانک VTB روسیه در ایران و دسترسی ‌ایمن تجار ایرانی به‌ بانک‌های‌ اروپا و آفریقا، عامل دیگری بود که به کاهش نرخ ارز انجامید.

سکه امامی (طرح قدیم) در بازار امروز با کاهش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی، ‌۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز در بازار با کاهش یک میلیون تومانی قیمت، به نرخ به قیمت ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ‌

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان کشف قیمت شد و طلا در بازار نیز با کاهش ۷۰ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۱۰ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

امروز هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) در بازار جهانی امروز با کاهش ۱۲ صدم درصدی، حدود ۱۹۸۶ دلار بود.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین