|
| کد مطلب: ۱۱۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

‌آبگیری بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان‌وبلوچستان با دستور رئیس جمهور/ "کهیر" مردم بلوچستان را سیراب می‌کند

​سد «کهیر» شهرستان کنارک به عنوان بزرگترین سد مخزنی سیستان و بلوچستان به منظور تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت محدوده بخش کهیر سواحل مَکُران پس‌از گذشت ۱۳ سال با حضور رئیس جمهور آبگیری شد.

 ‌آبگیری بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان‌وبلوچستان با دستور رئیس جمهور/ "کهیر" مردم بلوچستان را سیراب می‌کند
منبع: تسنیم |

 سد «کهیر» شهرستان کنارک به عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان و بلوچستان به منظور تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت محدوده بخش کهیر سواحل مَکُران پس‌از گذشت 13 سال با حضور رئیس جمهور آبگیری شد.

آبگیری "کهیر" به‌عنوان بزرگترین سد مخزنی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد تا پس از سال‌ها مردم بلوچستان از ثمرات این پروژه عظیم بهره‌مند شوند. احداث این شد که در فاصله 100 کیلومتری غرب چابهار و 160 کیلومتری جنوب نیکشهر قرار دارد سال 1388 به تصویب کمیته تخصصی ویژه سدهای وزارت نیرو رسید.

احداث سد کهیر با حجم مخزن 343 میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان سیستان و بلوچستان، در مجموع تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهمی از جمله "توسعه صنعت و تجارت منطقه آزاد چابهار و جنوب استان، امکان تامین آب شرب سایر مناطق استان از طریق کاهش تخصیص صنعت، خروج روستاهای منطقه روستای کهیر از بحران کنونی آب برای مصارف شرب و بهداشت، رفع بحران تامین آب کشاورزی منطقه خصوصا در سال‌های خشک، ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی از طریق توسعه صنعت و کشاورزی منطقه، کنترل سیلاب‌ها و اثرات تخریبی ناشی از آن و امکان توسعه صنعت توریسم و گردشگری و بهبود وضعیت بهداشتی منطقه از طریق تامین آب شرب سالم" در جنوب استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین