|
| کد مطلب: ۱۱۱۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

​سقوط طلا به زیر مرز ۲هزار دلاری!

دیروز طلا به زیر مرز 2هزاردلاری سقوط کرد.از اول ماه مه، این اولین باری است که زیر قیمت 2هزار دلار برای معاملات آتی طلای معیار قرار گرفت.

​سقوط طلا به زیر مرز ۲هزار دلاری!
منبع: اقتصاد نیوز |

طلا که در بسیاری از موارد پوششی در برابر مشکلات اقتصادی و سیاسی ایفای نقش می‌کند، برای اولین بار از ابتدای ماه مه و پس از صعود به بالاترین حد خود، به زیر مرز 2هزار دلاری رسید. به نظر می‌رسد با توجه به انتشار آمار اخیر اقتصاد آمریکا سرمایه‌گذاران به جای پناهگاه سنتی طلا  به سوی سایر بخش‌ها تمایل پیدا کرده‌اند.

دیروز طلا برای تحویل ژوئن در کامکس نیویورک به 1993 دلار در هر اونس رسید که با 29.70 دلار یا 1.5 درصد کاهش در روز، پس از کمترین قیمت در 1989.25 دلار معامله شد. از اول ماه مه، این اولین باری بود که زیر قیمت 2هزار دلار برای معاملات آتی طلای معیار قرار گرفت. قرارداد طلا در4 ژوئن به بالاترین رقم تاریخ یعنی 2هزار و 85 دلار را تجربه کرد.

قیمت نقدی طلا که منعکس کننده معاملات فیزیکی شمش است و برخی معامله گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می کنند، ده دقیقه پس از تسویه معاملات آتی به 1987.62 دلار رسید. این رقم در روز قرارداد نقدی 28.84 دلار معادل 1.4 درصد کاهش داشت که پیش از آن به کمترین میزان خود یعنی 1985.59 دلار رسید. 

دیروز قیمت بیت کوین  به 26هزار و 970 دلار  یعنی به پایین ترین سطح 7 روزه رسید. به نظر می‌رسد معامله گران نگران احتمال افت قیمت بیشتر و شکاف CME در 24هزار دلار هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین