|
| کد مطلب: ۱۱۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

این خودروی چینی را در ایران مونتاژ می کنند و 3برابر قیمتی که در چین فروخته می شود عرضه می کنند

لاماری از محصولات دانگ‌ فنگ چین است در داخل کشورمان توسط شرکت آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود.

این خودروی چینی را در ایران مونتاژ می کنند و 3برابر قیمتی که در چین فروخته می شود عرضه می کنند

 این خودروی چینی نسبتا کم آپشن در بازار خود چین بین 15 تا 16 هزار دلار به فروش می‌رسد که با احتساب نرخ دلار آزاد 50 هزار تومانی 700 تا 750 میلیون تومان قیمت می‌خورد، اما خودروسازان، خودروهای مونتاژی را با قیمت ارز حواله‌ای که امروز حدود 38 هزار و 500 تومان قیمت خورده، وارد کرده‌اند که با احتساب این قیمت خودروی لاماری حداکثر با قیمت 616 میلیون تومان در بازار چین به فروش می‌رسد.

لاماری اما در بازار آزاد ایران بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان دست به دست می شود و از سوی کارخانه هم یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

* قیمت تمام شده لاماری در امارات‌ 830 میلیون تومان 

قیمت لاماری در بازار عراق هم 32 میلیون دینار معادل حدود 900 میلیون تومان است. این خودرو در بازار امارات هم حدود 830 میلیون تومان بر اساس نرخ ارز حواله‌ای به فروش می‌رسد.

dk9rjq65ILmv

لاماری که تولید شرکت دانگ فنگ چین است، و با نام فورسینگ تی5 اِوو (Forthing T5 Evo‌) در بازار کشورهای همسایه و عربستان شناخته می‌شود، در ریاض هم 97 هزار ریال سعودی و بر اساس نرخ ارز حواله‌ای حدود یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد. 

این خودروی چینی در بازار کویت با قیمت 6950 دینار به فروش می‌رسد که بر اساس نرخ ارز حواله‌ای معادل 900 میلیون تومان است.

در قطر هم خودروی لاماری با احتساب مالیات ارزش افزوده که معادل 5 درصد است 110 هزار ریال قطر به فروش می‌رسد که با حذف مالیات 5 درصدی ارزش افزوده معادل 104 هزار و 500 ریال و برابر با حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین