|
| کد مطلب: ۱۱۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

جزییات مزایده بلوک‌ ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال/ شرایط تسهیل شد

​سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت مزایده بلوک‌های ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را تشریح کرد.

جزییات مزایده بلوک‌ ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال/ شرایط تسهیل شد

حسین امیررحیمی ، با اشاره به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: با توجه به حذف استقلال، پرسپولیس درمورد موضوع مالکیت مشترک دچار مشکل نمی‌شود، زیرا مالکیت این تیم با هیچ تیم دیگری مشترک نیست. علاوه بر این مالکیت تیم استقلال به وزارت اقتصاد و تیم پرسپولیس به وزارت ورزش داده شده است.

وی ادامه داد: البته فرایند واگذاری سهام ۵۱ درصدی این دو باشگاه درحال طی شدن است و احتمالا در خردادماه به نتیجه برسد. البته قرار است شرایط واگذاری نسبت به دفعه قبل تسهیل شود. برای مثال قیمت‌ها کاهش خواهد یافت و شروطی که درمورد قهرمانی تیم‌ها در نظر گرفته شده بود حذف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین مشکلات سرخ‌آبی‌ها که باعث شد مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه صادر نشود و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ حذف شوند، مالکیت مشترک این دو باشگاه و البته دولتی بودن آن‌ها بود. طبق قانون، هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند در یک تورنمنت، مالکیت دو باشگاه را در اختیار داشته باشد تا شائبه هرگونه تبانی از بین برود. در نهایت۳۱ فروردین ماه اعلام شد که در مالکیت پرسپولیس تغییری ایجاد نشده است اما براساس مصوبه هیات واگذاری حقوق مالکانه استقلال به وزارت اقتصاد رسید.

این درحالی است پس از ان که سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه عرضه شد، قرار شد ۵۱ درصد از سهام این دو باشگاه واگذار شده تا مشکل مالکیت آن‌ها برطرف شود.   بر این اساس بهمن سال گذشته بود که شروط واگذایر توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شد که با استقبال مواجه نشد و مشخص شد که سرخابی‌ها با این شرایط خریدار ندارند. در نهایت رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که عرضه مجدد با احتمال تغییر در شرایط و قیمت مجدد در هیات واگذاری مطرح خواهد شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین