|
| کد مطلب: ۱۱۱۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

تحلیل روند انس جهانی طلا در هفته پیش‌روی بازار

​انس جهانی طلا هفته اخیر را با نوسانات مثبت آغاز کرد اما در ادامه، قیمت طلا مسیر رفته را به صورت کامل برگشت و از حوالی ۲۰۴۸ دلار تا ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت. طلا در نهایت اندکی فراتر از این سطح کلیدی در قیمت ۲۰۱۱ هفته را به پایان رساند.

تحلیل روند انس جهانی طلا در هفته پیش‌روی بازار
منبع: تجارت‌نیوز |

 ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

حاجی‌احمدی عنوان کرد: در اوایل هفته گذشته داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، نشان داد که مازاد تجاری در ماه آپریل افزایش داشته است. همچنین داده‌های بخش تورمی (CPI) ایالت متحده در بُعد سالانه نشان داد هزینه‌های مصرف کننده 0.1 درصد کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: این موضوع پیش‌بینی‌ها را مبنی بر اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، تشدید و از تقاضای طلا توسط معامله‌گران حمایت کرد. در نهایت این عوامل باعث نوسانات مثبتی در انس جهانی شد، اما در ادامه آخرین داده‌های دانشگاه میشیگان نشان داد که انتظارات تورمی بلندمدت در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای به بالاترین حد در ۱۲ سال گذشته رسیده است و این موضوع زمینه‌ساز روند معکوس و کاهشی در طلا شد.

این تحلیلگر بازارهای مالی درباره رویدادهای پیش‌روی انس جهانی گفت: در هفته پیش رو تمرکز بازارها تا حدود زیادی متوجه مسائل مرتبط با سقف بدهی و آمار خرده‌فروشی ایالات متحده خواهد بود. انتظار می‌رود اگر هفته آینده پیرامون سقف بدهی در ایالت متحده توافقی حاصل شود، شاهد افزایش سطح ریسک‌پذیری و رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده باشیم که در چنین سناریویی کاهش بیشتر قیمت انس جهانی محتمل خواهد بود.

وی افزود: در صورت هر گونه بن‌بست بر سر افزایش محدودیت هزینه‌های ایالات متحده، نگرانی‌ها در مورد ریسک نکول به شدت افزایش خواهد یافت که این امر می‌تواند به جریان ریسک‌گریز مارکت دامن بزند و تقاضا را برای طلا افزایش دهد.

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی افزود: از منظر تکنیکال، شاهد نوسان انس جهانی در بازه قیمتی یک هزار و ۸۰۰ الی دو هزار و ۵۰ دلار بودیم اما همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد در صورت عدم تثبیت قیمت طلا فراتر از محدوده دو هزار و ۵۰ دلار کاهش قیمت در کوتاه محتمل‌تر خواهد بود. بنابراین سناریوی تحلیلی مورد نظر همچنان معتبر خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ریجکت قیمت از حوالی دو هزار و ۵۰ دلار و نیز ارتقای محدوده حمایتی به صورت داینامیک، مهمترین محدوده حمایتی پیش روی طلا سطح دو هزار دلار است که در صورت تثبیت قیمت زیر سطح مذکور اهدافی حوالی یک هزار و ۸۰۰ دلار و سپس یک هزار و ۹۴۰ دلار فعال خواهد شد.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین