|
| کد مطلب: ۱۱۱۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

سیگنال جدید به قیمت دلار

​اسکناس آمریکایی روز قبل حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد و در ادامه هم حمایت روانی سطح ۵۲ هزار تومان مورد حمله قرار گرفت‌.

سیگنال جدید به قیمت دلار
منبع: اکوایران |

روز قبل وزارت صمت اعلام کرد که اطلاعات همه خریداران از سامانه یکپارچه  خودرو  برای بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

از آنجا که در یک خانواده، داشتن بیش از چهار خودرو خیلی رایج نیست و تعداد این خانواده‌ها یا فردی از اعضای خانواده که بیش از یک  خودرو  داشته باشد، چندان زیاد نیست، تعداد افرادی که مشمول طرح مالیات بر عایدی سرمایه از این طریق شوند احتمالا قابل توجه نیست.

دولت‌ها معمولا برای کاهش نوسان‌گیری و سفته‌بازی اقدام به دریافت مالیات بر عایدی سرمایه می‌کنند. معامله خودرو، ارز ، طلا و املاک مشمول طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. برای تشکیل پرونده مالیاتی تقریبا برای تمام موارد بانک اطلاعاتی وجود دارد یا در حال تکمیل است که می‌تواند بازارهای اعلام شده را تحت تاثیر قرار دارد ولی برای ارز  بازار آزاد  تشکیل پرونده مالیاتی سخت‌تر است، زیرا معاملات ارز غیر رسمی است و در صورتیکه افراد تصمیم بگیرند حساب سپرده ارزی تشکیل دهند دارایی ارزهای خارجی قابل بررسی می‌شود؛ در غیر اینصورت دسترسی به اطلاعات ارزی سخت خواهد بود و دسترسی به اطلاعات خریدار و فروشنده در  بازار آزاد  وجود ندارد. به همین خاطر به نظر می‌رسد اسکناس سبز آمریکایی به دنبال جدی شدن جریان دریافت مالیات بر عایدی سرمایه افزایش پیدا کند.

اسکناس آمریکایی روز قبل حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست داد و در ادامه هم حمایت روانی سطح ۵۲ هزار تومان مورد حمله قرار گرفت‌. هرچند این محدوده هم در معاملات روز قبل از دست رفته بود ولی برای پایان معاملات  قیمت دلار  به بالای محدوده حمایت روانی ۵۲ هزار تومان برگشته است.

چنانچه رفتار نزولی بازار ادامه پیدا کند حمایت ۵۱ هزار و ۴۰۰ تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان مهمترین حمایت  شاخص دلار  است و مقاومت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان و پس از آن مقاومت ۵۳ هزار تومانی، مقاومت‌های مهمی هستند.

روند نزولی دلار در روز قبل، معاملات  بازار سکه  را کاهشی کرد. بررسی نمودار سکه رفاه نشان می‌دهد که این نماد حمایت مهم خود در محدوده ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را از دست داده و حمایت ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز از دست رفته است. حمایت روانی ۳۱ میلیون یکی از نقاط حمایتی است که شکست آن می‌تواند حمایت ۳۰ میلیون ۵۰۰ هزار واحدی را فعال کند. مقاومت روانی ۳۲ میلیونی، مقاومت مهمی است که شکست آن می‌تواند مقاومت ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را فعال کند.

 

 


 

ارسال نظر

پربازدیدترین