|
| کد مطلب: ۱۱۱۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

​قیمت دلار امروز چه تغییری کرد؟/ هشدار به خریداران دلار آزاد

قیمت دلار روز گذشته وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شده بود. اما امروز با اندکی افزایش وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد. روند بازار ارز به چه سمتی می‌رود و شرط کاهش قیمت دلار چیست؟

​قیمت دلار امروز چه تغییری کرد؟/ هشدار به خریداران دلار آزاد
منبع: تجارت نیوز |

 خط و نشان‌های بانک مرکزی برای بازار ارز جواب داد و قیمت دلار در چند روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت. این ریزش پس از آن رخ داد که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد این بانک مستقیما وارد بازار می‌شود و روند قیمت‌گذاری بازار آزاد را در دست می‌گیرد.

پس از این گفته‌های فرزین بود که قیمت دلار از ۵۳ به ۵۱ هزار تومان رسید. قیمت دلار امروز ۲۳ اردیبهشت ماه وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد. اما آیا کاهش قیمت دلار ادامه دارد و ممکن است دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شود؟

معامله‌گران بازار ارز برای بررسی قیمت دلار و پیش بینی روند آن، نیم نگاهی به بازار ارز هرات دارند. به گفته آنها مدتی است که قیمت دلار هرات در محدوده معینی در حال حرکت است. اگر قیمت دلار هرات در این منطقه همچنان در نوسان باشد، قیمت دلار تهران هم تغییر محسوسی نخواهد داشت.

این تحلیلگران معتقدند که امروز روز سرنوشت‌سازی برای بازار ارز است. اگر قیمت دلار هرات رشد کند، قیمت دلار تهران هم از این روند کاهشی خارج می‌شود. اما این معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار هرات عقب بنشیند، سیگنال کاهشی دیگری به بازار ارز فردوسی می‌دهد و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار و ورود آن به کانال ۵۱ هزار تومانی وجود دارد.

اما روند قیمت دلار هرات امروز ۲۳ اردیبهشت ماه چگونه است؟ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت دلار هرات هنوز بین ۵۱ و ۵۲ هزار تومان در نوسان است و قیمت‌ها مدام ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالا می‌رود و دوباره عقب می‌نشیند. روندی که نشان می‌دهد دلار هرات فعلا میل به خروج از این دور تکراری ندارد و تکلیف بازار را مشخص نکرده است.

از طرف دیگر، برخی معتقدند ریزش دوباره شاخص بورس، احتمالا بخشی از این سرمایه‌ها را وارد بازار ارز کند. اگرچه کارشناسان چنین روندی را قبول ندارند و معتقدند که پول چندانی از بورس وارد بازار ارز نشده است.

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص فعالان بازار ماندن در کانال ۵۳ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدندکاهش قیمت اسکناس آمریکایی استراحت در روند صعودی است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین