|
| کد مطلب: ۱۱۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

تهران امسال خاموش نمی‌شود/ مشکلی برای تامین برق مترو نیست

​معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: صنعت برق برای گذر از پیک تابستان آمادگی کامل دارد و در همین راستا ۱۴۲ برنامه مختص شهر تهران پیش بینی شده است.

تهران امسال خاموش نمی‌شود/ مشکلی برای تامین برق مترو نیست
منبع: ايسنا |

علیرضا رضایی  با بیان اینکه قطعی های برق رخ داده در شبکه های برق سه مدل است، اظهار کرد: برخی از این موارد با برنامه و به دلیل سرویس و خدمات فنی ‌هستند که در شبکه اتفاق می‌افتد،   این دسته از قطعی های برق مربوط به سرویس خطوط و پست‌های برق با هدف افزایش کیفیت برق رسانی به مشترکان است، به عنوان مثال در تهران بیش از ۱۸ هزار پست برق داریم که باید به صورت سالیانه سرویس و بهسازی شوند.

وی با بیان اینکه قسمتی از قطعی هایی برق که ممکن است مردم گاهی مشاهده کنند مربوط به سرویس‌های دوره‌ای است که باید انجام‌ شود و در این مورد از قبل اطلاع رسانی به مشترکان محدوده تعمیرات انجام می شود گفت: بخش دیگری از این موارد نیز مربوط به اتفاقات و حوادثی است که ممکن است در شبکه رخ بدهد و در همه جای دنیا این امری طبیعی است.

قطع برق ناشی از حوادث در کوتاه ترین زمان رسیدگی و مرتفع می شوند

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ افزود: در تهران حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق داریم با توجه به تعداد بالای مشترکان و همچنین گستردگی تجهیزات و طول شبکه کاملا طبیعی است که در طول ماه شاهد وقوع حوادثی باشیم که منجر به قطع موقتی برق برای برخی از مشترکان شود. در حال حاضر با توجه به استفاده از سامانه های هوشمند و خودروهای عملیاتی مجهز و راهبری عملیات بر اساس سامانه های مبتنی بر اطلاعات مکانی شاهد آن هستیم که حوادث و مشکلات فنی رخ داده در سطح شبکه برق شهر تهران در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف می شود و این فرآیند افزایش قابل ملاحظه رضایت مشترکان را به همراه داشته است.

رضایی با بیان اینکه همچنین استفاده از تجهیزات اتوماسیون در پست های توزیع برق شهر تهران منجر به آن شده است که در بسیاری از موارد پیش از رفع کامل مشکل فنی پیش آمده بتوانیم برق مشترکان را با اجرای مانورهای فنی به صورت موقت از مسیرهای جایگزین تامین کنیم که این روند نیز در کاهش زمان قطع برق ناشی از حوادث نقش قابل ملاحظه ای داشته است، تصریح کرد : شاخصی که در این حوزه در تهران وجود دارد در مقایسه با کل کشور شاخص پایینی است و از این نظر با کشورهای پیشرفته برابری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نوع سوم قطع برق دیگر که عمدتا در سال ۱۴۰۰ شاهد آن بودیم، خاموشی‌های ناشی از عدم تعادل بین عرضه و تقاضای انرژی در بازه های زمانی خاصی از سال است، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد آن بودیم که با اتخاذ تدابیر مناسب و همراهی شایسته مردم در سال گذشته هیچ گونه محدودیتی در تامین برق مشترکان وجود نداشت و امسال نیز امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و تداوم همراهی مردم هیچ گونه محدودیتی در تامین انرژی مورد نیاز مشترکان به وجود نیاید.

از سال ۱۴۰۱ هیچ مشکلی برای تامین برق مشترکان نداشته ایم

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تا کنون هیچ مشکلی در تامین برق مورد نیاز مشترکان به وجود نیامده است و مشترکان خانگی و دیگر مشترکان انرژی کامل را دریافت کردند گفت: قطع پیام‌رسان‌های داخلی در چند روز اخیر نیز در محدوده شهر تهران نبوده است.

رضایی افزود: علیرغم همه اقدامات انجام شده، همواره مشترکان حساس و پراهمیت مطابق با دستورالعمل های پدافند غیرعامل موظفند مجهز به مولدهای اضطراری باشند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی خللی در ارائه خدمات آنان به وجود نیاید.

وی در خصوص قطع پیام رسان های داخلی در هفته گذشته گفت: باتوجه به اینکه این مورد در محدوده شهر تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نبود اطلاعات دقیقی در مورد آن در اختیار ما نیست اما احتمالا مشکل فنی داخلی بوده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گذر از فصل تابستان، گفت: پیک بار شبکه‌های برق در تابستان اتفاق می‌افتد و سامانه‌های سرمایشی بار زیادی را به شبکه تحمیل می‌کنند، بحث برق یک زنجیره است که از تولید و شبکه‌های انتقال شروع می‌شود و قسمت آخر شبکه‌های توزیع برق هستند.

رضایی با بیان اینکه هر اتفاقی در زنجیره‌های قبلی بیفتد در انتهای کار نمی‌توان خدمات مناسبی را ارائه کرد، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه برنامه های آمادگی گذر از تابستان آغاز شده است.

تدوین ۱۴۲ برنامه برای گذر از پیک

وی با بیان اینکه برای شهر تهران از سال گذشته طبق تدابیری که انجام شد، ۱۴۲ برنامه آماده کردیم که تابستان امسال را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذاریم، گفت: این برنامه‌ها جنبه‌های مختلف دارد، جنبه فنی شامل سرویس خطوط توزیع و پست است که از ابتدای مهرماه آغاز کردیم که تا پایان خرداد ماه یعنی قبل از پیک بار ادامه خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه ظرفیت‌های جدیدی به شبکه در حال اضافه شدن است که به صورت هفتگی پایش می‌شود و تمام سعی ما این است که قبل از شروع خرداد ماه وارد شبکه شود، گفت: کابل‌های فرسوده باید بهینه سازی شوند که این کار در حال انجام بوده همچنین یکسری اقدامات مربوط به همراه کردن بخش اداری و خانگی برای مدیریت مصرف است.

مشکلی برای تامین برق خطوط جدید مترو نیست

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به ساز و کارهای درنظر گرفته شده برای تامین برق خطوط جدید مترو، گفت: بحث خدمات عمومی در شهر تهران جز اولویت های تامین برق بوده، نه برای مترو بلکه برای همه مشترکان که تقاضای برق در شهر تهران داشته باشند هیچ محدودیتی برای فروش انشعاب وجود ندارد اما مترو جز اولویت‌های صنعت برق است و تمام تلاش صنعت برق این خواهد بود که خدمات عمومی برق رسانی بدون وقفه ادامه داشته باشد.

به گفته رضایی شرکت مترو جز مشترکان عمده به حساب می آیند و میزان برقی که خریداری می‌کنند حجم بالایی دارد به همین دلیل جز مشتریان شرکت توزیع به حساب نمی آیند و مستقیما با برق های منطقه ای قرارداد می‌بندند و قطعا در این بخش نیز مشکلی وجود ندارد.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین