|
| کد مطلب: ۱۱۰۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

بخشی از آیفون‌های ۱۴ قاچاق هنوز فعال‌اند

​عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه هنوز خبر جدیدی در رابطه با رجیستری آیفون ۱۴ نیست، گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که بخشی از موبایل‌های آیفون ۱۴ که تاکنون وارد شده هنوز فعال بوده و قطع نشده است.

بخشی از آیفون‌های ۱۴ قاچاق هنوز فعال‌اند
منبع: ايسنا |

حسین روزبه، درباره جدیدترین وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ نیز گفت: انجمن پیگیر این موضوع بوده، اما هنوز خبر جدیدی در این رابطه نیست. البته با وجود اینکه آیفون ۱۴ رجیستر نشده، شنیده‌ها حاکی از این است که بخشی از موبایل‌هایی که تاکنون وارد شده هنوز فعال و قطع نشده است. برای مثال افرادی دو سیم کارت هم عوض کردند و وقتی دوباره سیم کارت را قرار دادند فعال بود است. بنابراین نظارتی بر این وضعیت هم نیست.

وی افزود: قرار بود تا مهر سال قبل مهلت استفاده از آیفون‌هایی که مسافری وارد شده بود، تا تعیین تکلیف یک ماه تمدید شود و چند بار هم تمدید شد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، این در حالی است که آیفون‌های ۱۴ موجود در بازار به صورت قاچاق وارد شده و حقوق گمرکی پرداخت نکرده است. همچنین در حال حاضر قیمت آیفون ۱۴ حدود ۷۰ میلیون و آیفون ۱۳ که از طریق صادرکنندگان، وارد می‌شود، حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

گفتنی است تقریبا از ابتدای پاییز رجیستر شدن یا نشدن آیفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اما در نهایت مسئولان ابتدا به صراحت اعلام کرده‌اند که واردات تجاری این موبایل ممنوع است و بعد از مدتی هم واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن از رویه مسافری نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ قاچاق گران‌تر شده و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

اما ابهام ماجرا اینجاست که هنوز مشخص نیست آیا تصمیم ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن دائمی است یا خیر. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست آیا آیفون ۱۳ آخرین مدل قانونی از این برند معروف در ایران خواهد بود؟ همچنین تکلیف کسانی که پیش از خبر قطعی ممنوعیت واردات از رویه مسافری آیفون ۱۴ به همراه خود و برای مصرف شخصی آورده‌اند، چه می‌شود. البته ابهاماتی هم از سوی برخی مسئولان مطرح شده است. برای مثال عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود که باید مجموعه‌های اجرایی به این موضوع پاسخ دهند که چه تفاوتی بین واردات تلفن همراه سامسونگ وجود دارد که جلوی واردات گوشی مدل آیفون ۱۴ به بعد را گرفته‌اند. موضوعی که تاکنون پاسخی نداشته است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین