|
| کد مطلب: ۱۱۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

عنابستانی: اجازه دهید ارز از خارج وارد کشور شود

​یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: راه های مختلف برای تامین ارز با منشأ خارجی بسته شده است درحالی که امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج به کشور وجود دارد.

عنابستانی: اجازه دهید ارز از خارج وارد کشور شود
منبع: ايسنا |

 علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی ساز و کار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای تولیدی کشور، بیان کرد: چرا باید ۱۱ میلیارد دلار ارز تخصیص پیدا کند در شرایطی که راه برای سرمایه گذاران خارجی و تامین ارز باز است؟ اجازه دهید ارز از خارج وارد کشور شود. راه های مختلف برای تامین ارز با منشأ خارجی بسته شده است در حالی که می توان پروژه های مختلف از جمله راه و ساخت مسکن را به دست سرمایه گذاران خارجی اجرایی کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج به کشور وجود دارد. متاسفانه در تخصیص ارز اولویت بندی وجود ندارد و جدیداً بین تخصیص تا تامین فاصله ای وجود دارد و این فاصله باعث ایجاد رانت شده و ساختار فساد در بانک مرکزی را ایجاد کرده است. فاصله بین تخصیص تا تامین ارز باعث شده تا واسطه ها برای تامین ارز به میدان بیایند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: متاسفانه هنوز بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی و کنترل صرافی ها  سرگردان است و الزامات عملیاتی برای بازگشت ارز ایجاد نشده است. شاهد تکرار تجربه تلخ ارزهای بازنگشته به کشور هستیم.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین