|
| کد مطلب: ۱۱۰۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد

ورود سهامداران به بازار طلا و سکه ؟

امروز شاخص بورس تهران سقوط تاریخی را تجربه کرد و 95 هزار و 37 واحد ریزش کرد و روز دوشنبه سقوط 125 هزار و 761 واحدی را پشت سر گذاشت. این بزرگترین ریزش مقداری شاخص کل بورس تهران در کل دوره 56 ساله فعالیت بورس تهران است. ریزش 5 درصدی شاخص کل دومین ریزش بزرگ درصدی تاریخ بازار محسوب می‌شود که در 8 سال گذشته تکرار نشده بود. به نظر می رسد بخشی از سهامداران به بازار طلا و سکه کوچ کرند و یکی از دلایل صعود طلا و سکه همین عامل باشد.

ورود سهامداران به بازار طلا و سکه ؟
منبع: اقتصادنیوز |

قیمت دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران همچنان بدون تغییر در سطح عدد 42 هزار و 306 تومان معامله شد.اما  قیمت یورو  در این مرکز  نوسان صعودی محددی را تجربه کرده  و رقم 47 هزار و 429 تومان را نشان می‌دهد .

همچنین  قیمت درهم امارات  همچنان مثل چند روز اخیر در سطح 11 هزار و 519 تومان اعلام شده است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 460 تومان، 43 هزار و 117 تومان و 10 هزار و 472 تومان درج شده است.

در بازار غیر رسمی هم ؛دلار در هرات با گپ منفی شروع به کار کرد اما در ادامه معاملات مورد حمایت قرار گرفت و به سمت بالا برگشت. اسکناس آمریکایی عصر امروز در زمان نگارش این در بازار یاد شده نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود.

دلار فردایی در هرات یک کانال بالاتر از نقدی قرار داشت. همچنین امروز  برخی از فعالان اقتصادی مدعی بودند که هراتی ها در حال خالی فروشی  هستند. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به دیروز  رنج رو به بالا بود. در تهران هم آن طور که سایت ها اعلام کرده اند نرخ دلار امروز وارد کانال جدید شده و بر روی پله اول کانال مذکور ایستاد. برخی از تحلیلگران  تکنیکالیست  مدعی بودند که بازار دلار واگرایی مثبت دارد. واگرایی مثبت بیانگر قدرت زیاد خریداران و تضعیف قدرت فروشندگان است.

قیمت طلا پیشروی کرد 

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 8 دلار بالا رفت و در محدوده 2 هزار و 24 دلار به فروش رسید؛ در بازار داخلی قیمت طلا 18 عیار  امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز  تا سطح 2 میلیون و 675 هزارو 300 تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 667 هزار و 700 تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز قبل نوسان نزولی اندکی را ثبت کرد.

قیمت سکه امامی هم که دیروز تا 32 ملیون و 100 هزار تومان پایین‌ آمده بود در بازار امروز مورد حمایت قرار گرفت و تا 32 میلیون و 750 هزار تومان بالا رفت. 

 فعالان اقتصادی قبل از شروع معاملات امروز گفته بودند، در صورتی که قیمت سکه در سومین روز هفته با کمک قیمت دلار بتواند خود را بالای محدوده 32 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت کند‌، این امر ممکن است موجب ورود بخشی از خریداران به بازار شود و حتی ممکن است سکه امامی به بالای مرز 32 میلیون 500  هزار تومان هم برسد.

سقوط بزرگان بورس/ 3 نماد بزرگ قرمز پوش شدند

امروز شاخص بورس تهران سقوط تاریخی را تجربه کرد و  95 هزار و 37 واحد ریزش کرد و روز دوشنبه سقوط 125 هزار و 761 واحدی را پشت سر گذاشت. این بزرگترین ریزش مقداری  شاخص کل بورس  تهران در کل دوره 56 ساله فعالیت  بورس تهران  است. ریزش 5 درصدی شاخص کل دومین ریزش بزرگ درصدی تاریخ بازار محسوب می‌شود که در 8 سال گذشته تکرار نشده بود. به نظر می رسد بخشی از سهامداران به بازار طلا و سکه کوچ کرند و یکی از دلایل صعود طلا و سکه همین عامل باشد. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین