|
| کد مطلب: ۱۱۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

اخد مالیات از خانه‌های خالی مشکلی را برطرف نمی‌کند

به گفته یک کارشناس مسکن، خانه‌های خالی فقط ۵ درصد از بازار مسکن را پوشش می‌دهد و مشکلی از کمبود مسکن را برطرف نمی‌کند.

اخد مالیات از خانه‌های خالی مشکلی را برطرف نمی‌کند
منبع: مهر |

 

بیت ستاری، کارشناس مسکن در خصوص اخذ مالیات خانه‌های و تأثیر آن بر روی بازار گفت: مسکن‌های خالی مشکلی از کمبود مسکن را برطرف نمی‌کند، مسکن‌های خالی مگر چند واحد است نهایت ۵۰ هزار واحد مسکن خالی وجود دارد و این ۵۰ هزار واحد نمی‌تواند راهی را کمبود مسکن نیست.

وی در ادامه بیان کرد: بیشتر خانه‌های خالی برای شرکت‌های خصولتی و بانک‌ها است و این قرار نیست مشکل تقاضا را برطرف کند با توجه به اینکه مسکن خالی در همه کشورها فقط ۵ درصد شهرها را پوشش می‌دهد و نمی‌تواند تأثیری بر اجاره بها و خرید مسکن داشته باشد و این ادعای کذب است که مالیات خانه‌های خالی می‌تواند راهکاری برای به تعادل رسیدن این بازار باشد.

این کارشناس مسکن در ادامه افزود: وقتی مردم از شهرها به روستاها و حاشیه‌ها می‌روند و از سوی دیگر از کشوری به کشور دیگر می‌روند بحران کوچ است که این روزها رخ داده است و این ادعای سخیفی است که خانه‌های خالی می‌تواند به بازار مسکن کمک کند.

بیت الله ستاری راهکار حل مشکل مسکن را گفت: راهکار حل مشکل مسکن مالیات ستانی از خانه‌های خالی نیست بلکه ساخت و ساز می‌تواند راهکار مناسب باشد و ساخت یک میلیون مسکن در سال می‌تواند مشکل مسکن را حل کند و گفتن مالیات خانه‌های خالی صحبت سخیفی است که از سوی مسؤولین گفته می‌شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین