|
| کد مطلب: ۱۰۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد/ ورود روزانه ۱۰۰۰ میلیارد به بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: اکنون خوشبختانه مردم مجددا اعتماد کردند و روزانه تقریبا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورودی بازار سرمایه است و هنر ما این است منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق بدهیم.

بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد/ ورود روزانه ۱۰۰۰ میلیارد به بورس
منبع: ایسنا |

مجید عشقی صبح امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در همایش "معرفی ابزارهای نوین مالی" در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دارائی‌های این استان به ویژه در بخش معدن اظهار کرد: یکی از موانع بر سر راه فعالان اقصادی این است که ارتباط درست را با آنها برقرار نکردیم و آشنایی کاملی با فرآیندهای بازار سرمایه ندارند.

وی افزود: از سال گذشته تلاش داریم با مراجعه به استان‌ها، مجموعه بازار سرمایه را سالی یک بار بیاوریم تا این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد شود.

عشقی بیان کرد: فعالیت بورس‌های منطقه‌ای مهم است اما برای اینکه در سطح بالا و تصمیم گیری بورس، در طراحی ابزارها و مقررات گزاری درگیری مستقیم داشته باشیم نیاز بود به صورت حضوری با فعالان اقتصادی گفت و گو کنیم تا فرآیند به نحوی طراحی شود تا این مانع برطرف شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به نشاط بازار سرمایه عنوان کرد: اکنون خوشبختانه مردم مجددا اعتماد کردند و روزانه تقریبا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورودی بازار سرمایه است و هنر ما این است منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق بدهیم و سفرهای استانی در همین راستا است.

وی اظهار کرد: مهم ترین بحث در بازار سرمایه، اعتمادسازی است که یک بنگاه می‌تواند با پوشش ریسک های مربوطه، سودآوری درستی داشته باشد و با توجه به ابزارها می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و معتقدیم بخش خصوصی باید بازیگر اصلی این بازار باشد.

عشقی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: از دوستان استان کرمان خواستیم یک هلدینگ سهامی عام پروژه یا پنج شرکت سهامی عام پروژه تعریف کنند و به مردم واگذار شود تا روند فعالیت پروژه‌های نیمه فعال و متوقف را سرعت بدهیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین