|
| کد مطلب: ۱۰۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

سهمیه بندی کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها، پیش‌درآمد گران شدن بنزین؟

برای کارتهای سوخت آزاد که جایگاه های سوخت از آنها استفاده میکنند، سقف سوختگیری تعیین شد. این را سخنگوی صنف جایگاه داران اعلام کرد.

سهمیه بندی کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها، پیش‌درآمد گران شدن بنزین؟

به گفته رضا نواز « کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها، محدودیت سوخت‌گیری از نظر تعداد ندارند، اما از نظر حجمی فقط تا ۸۰۰۰ لیتر با هر کارت سوخت آزاد در ۲۴ ساعت می‌توان سوخت‌گیری کرد.»

ساماندهی کارتهای سوخت آزاد جایگاه داران" علت این تصمیم اعلام شده است؛ اما تعدد سناریوهای بنزینی و اخبار ضد و نقیض درباره کارت سوخت آزاد پمپ بنزین ها، یعنی به زودی فصل جدیدی از داستان بنزین، کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین به نمایش درخواهد آمد چون این خبر یعنی « سهمیه بندی کارت جایگاه‌ها » !

خبر تعیین سقف برای کارت جایگاه ها در حالی منتشر شد که پیش از این شایعات زیادی درباره جمع آوری کارت سوخت آزاد منتشر شده است با این حال، مسئولان مربوطه با تکذیب همه آنها، تاکید کردند کارت سوخت پمپ بنزین ها جمع نمی شود؛ از جمله رییس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه داران سوخت که گفته بود: «تاکنون هیچ اطلاعیه و بخش‌نامه‌ای دال بر اینکه جایگاه‌ها کارت آزاد 3000 تومانی را جمع‌آوری کنند در سراسر کشور نداشته‌ایم، مگر نقاط مرزی.»

اما اینک با تصمیم جدید اعلام شده، اگرچه رسما کارت سوختی جمع نمی شود اما در عمل یعنی جمع آوری کارت سوخت آزاد در جایگاه ها! بدین صورت که جایگاه داران چند ساعت بعد از شروع روز به مراجعه کنندگان خواهند گفت سقف بنزین آزادشان تمام شده است!

پیش بینی احتمالات بعد از اجرای طرح جدید

با اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران که با محوریت تعیین سقف بنزین روزانه در نظر گرفته شده، در کلانشهرها به ازای هر سکو در جایگاه‌های پرتردد دو کارت سوخت آزاد و در بقیه نقاط، به ازای هر سکو یک کارت آزاد سوخت در جایگاه‌ها موجود است.

از آنجایی که فعلا همراه داشتن کارت سوخت شخصی هم الزامی نیست، اکثر رانندگان از کارت سوخت پمپ بنزین ها استفاده می کنند. لذا این اتفاق که بعد از این جایگاه ارائه بنزین مشخص می کند که سهمیه تمام شده یا نه، أصلا دور از انتظار نیست. به همین خاطر پیش بینی می شود بعد ازاین اخباری از این دست زیاد شنیده شود: « قیمت جدید سوخت با کارت جایگاه خارج از سهمیه!»

همچنین برخی تحیلیل گران پیش بینی می کنند که با تداوم این وضعیت، احتمال آنکه مسئولان امر به بهانه مبارزه با فساد در جایگاه های سوخت، قیمت ثابت بنزین را حذف کرده و به جایش، قیمت شناور و آزاد روزانه مشخص شود، بسیار زیاد است.

در هر حال، چه این پیش بینی ها به وقوع بپیوندد یا نه؛ این که همزمان با اجرای این طرح، به زودی موجی از مشکلات برای مردم در حوزه سوخت به راه بیفتد، حتمی است.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین