|
| کد مطلب: ۱۰۹۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

خودرو‌های بنزینی در این کشور فروش نمی‌رود

با کاهش شدید فروش خودرو‌های بنزینی در چین، خودروسازان ژاپنی با بحران فروش در این کشور مواجه شده‌اند.

خودرو‌های بنزینی در این کشور فروش نمی‌رود
منبع: ایبنا |

آمار‌های موجود نشان می‌دهد خودروسازان ژاپنی در فروش محصولات خود در بازار چین، با مشکل مواجه شده‌اند؛ چراکه خریداران چینی به سرعت در حال رفتن به سمت خرید خودرو‌های برقی و هیبریدی هستند و فروش خودرو‌های بنزینی در این کشور کاهش یافته است.

 

در سه ماهه نخست سال جاری، فروش خودرو‌های ژاپنی در بازار چین ۳۲ درصد کاهش یافته است که دو برابر کاهش کلی فروش خودرو در چین در همین مدت بوده است. درحالی‌که دیگر خودروسازان از جمله فولکس واگن هم شاهد کاهش فروش در بازار چین بوده، دلیل افت فروش خودروسازان ژاپنی، رویکرد کُند آن‌ها در حضور در بازار روبه رشد خودرو‌های برقی و هیبریدی است.

کارشناسان می‌گویند: با کاهش تولید و قیمت فروش خودرو‌های بنزینی توسط خودروسازان، تولید و سود آن‌ها کاهش خواهد یافت که این مسئله بدان معناست که خودروسازان ژاپنی ممکن است در بازار خارجی این کشور با چالش‌های روزافزونی مواجه شوند.

یاسوشی ماتسوی، مدیر مالی شرکت قطعه‌سازی دِنسو اعلام کرده که به خصوص خودروسازان ژاپنی شاهد افزایش تعداد خودرو‌های صفر در انبار‌ها در چین و عدم فروش آن‌ها هستند.

شرکت میتسوبیشی ژاپن هفته گذشته تولید خودرو‌های شاسی بلند اوتلندر خود را در چین به مدت سه ماه متوقف کرد. در حال حاضر خودرو‌های برقی و هیبریدی چینی در حال سبقت گرفتن از خودرو‌های ژاپنی در بازار داخل این کشور هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین