|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

arm رسماً از ثبت درخواست برای عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس آمریکا خبر داد

شرکت آرم که به‌خاطر طراحی تراشه‌هایش معروف است، می‌خواهد در دنباله سال جاری اولین عرضه سهام خود را در بازار آمریکا انجام دهد.

arm رسماً از ثبت درخواست برای عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس آمریکا خبر داد
منبع: دیجیاتو |

شرکتی که بخش عمده بازار تراشه‌های جهان وابسته به آن است، بالاخره برای عرضه سهام در آمریکا اقدام کرد. آرم اخیراً به‌صورت محرمانه فرم درخواست فروش سهام در ایالات‌متحده را برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC) ارسال کرده است. این شرکت احتمالاً انتظار دارد که با عرضه اولیه سهام خود در دنباله سال جاری میلادی، چیزی بین  8 تا 10 میلیارد دلار  سرمایه به‌دست بیاورد.

آرم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخیراً فرم F-1 را که توسط شرکت‌های خارجی برای  اولین عرضه سهام  خود در بازار آمریکا استفاده می‌شود، برای SEC ارسال کرده است. این شرکت می‌گوید هنوز حجم و قیمت عرضه اولیه سهام خود در ایالات‌متحده را تعیین نکرده است. بااین‌حال، پیش‌بینی جذب سرمایه حداکثر 10 میلیارد دلاری از این اقدام به گوش می‌رسد.

در پی مخالفت نهادهای رگولاتوری با فروش آرم به انویدیا، سافت‌بانک که مالک فعلی این شرکت محسوب می‌شود، فعالانه مشغول ارزیابی شرایط برای عرضه اولیه سهام آرم در آمریکا بوده است. سافت‌بانک در ماه مارس، پس از فشار دولت بریتانیا برای عرضه سهام این شرکت در بازار لندن، گفت که صرفاً به‌دنبال  عرضه اولیه در آمریکا  است.

آرم در کدام گروه بورسی آمریکا عرضه می‌شود؟

این شرکت طراح معماری‌های تراشه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که می‌خواهد سهامش را در کدام بازار عرضه کند، اما رویترز مدعی شده که هدف آن‌ها حضور در گروه  نزدک  (NASDAQ) است که بسیاری از دیگر شرکت‌های فناوری هم در آن حضور دارند.

درحال‌حاضر بازار سهام آمریکا در وضعیت نوسانی قرار دارد. اگرچه شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و آمازون در فصل اول 2023 از شرایط مالی مساعد خود خبر دادند، اما باید منتظر ماند و دید که این وضعیت در دنباله سال هم ادامه خواهد داشت یا خیر.

چند وقت پیش در گزارشی گفته شده بود که آرم می‌خواهد در کنار طراحی معماری تراشه‌ها، دست به تولید سخت‌افزار تراشه‌ها هم بزند. البته این تراشه‌ها قرار نیست وارد بازار مصرفی شوند و احتمالاً فقط به‌عنوان نمونه‌هایی برای نمایش محصولات این شرکت تولید خواهند شد. در هر صورت اجرای این پروژه و توسعه فعالیت‌های آرم نیازمند سرمایه‌های جدید است و این عرضه اولیه می‌تواند تزریق سرمایه خوبی برای این شرکت به‌همراه داشته باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین