|
| کد مطلب: ۱۰۹۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا رکوردشکنی می کند؟ چهارمین ماه صعودی بیت‌کوین و اتریوم

​تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ بهره را دهد، موج تقاضا به سمت طلا خواهد آمد و شانس رالی صعودی بسیار بالا است. روندی صعودی که این بار می تواند منجر به رکوردشکنی تاریخی فلز زرد شود.

قیمت طلا رکوردشکنی می کند؟ چهارمین ماه صعودی بیت‌کوین و اتریوم
منبع: اکوایران |

طلا هفته گذشته را در رنج قیمتی 1990 دلار به پایان برد تا هم بازدهی هفتگی مثبتی داشته باشد و هم ماه آوریل را در محدوده مثبت به پایان برساند.

در حالی طلا کار خود را در یک قدمی مرز 2 هزار دلاری به پایان برد، که معامله گران در انتظار قدم بعدی فدرال رزرو هستند. البته در حال حاضر بازارها با شانس بالایی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه می نرخ بهره را به میزان 25 صدم درصد افزایش دهد، و نکته اصلی که معامله گران چشم انتظار آن هستند، سیگنال فدرال رزرو برای جلسات بعدی است.

تحلیل گران بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو سیگنال توقف افزایش نرخ بهره را دهد، موج تقاضا به سمت طلا خواهد آمد و شانس رالی صعودی بسیار بالا است. روندی صعودی که این بار می تواند منجر به رکوردشکنی تاریخی فلز زرد شود.

در ماه آوریل امسال طلا به دلیل خوشبینی زودهنگام درباره پایان سیکل انقباضی فدرال رزرو تا سقف 2050 دلاری بالا رفته بود اما پس از آن روندی نزولی به خود گرفت. جلسه دو روزه فدرال رزرو چهارشنبه این هفته به پایان می رسد و چشم بسیاری از بازارها به سخنان پاول دوخته شده است.

بیت کوین نیز مانند بسیاری از یک شنبه های ماه های اخیر نوسان قیمتی زیادی نداشت و با 0.3 درصد کاهش قیمت به زیر مرز 29 هزار و 300 دلار نزول کرد. با این وجود بیت کوین در هفته ای که گذشت بیش از 5 درصد رشد قیمت داشت. همچنین در ماه آوریل نیز قیمت بیش از 2.7 درصد افزایش یافت تا چهارمین ماه نزولی متوالی بیت کوین به ثبت برسد.

اتریوم نیز امروز نزدیک به نیم درصد افت قیمت داشت تا نزدیک مرز 1900 دلار نوسان کند. اتریوم نیز هفته را با بازدهی 1.8 درصدی به پایان برد، و در ماه آوریل نیز بیش از 4.4 درصد افزایش قیمت داشت.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین