|
| کد مطلب: ۱۰۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خودروسازان موظف به پرداخت سود مشارکت نیستند/ پیش‌پرداخت‌ها شامل افزایش قیمت نمی‌شود

​سخنگوی شورای رقابت بر این نکته تاکید کرد که خودروسازان موظف به پرداخت سود مشارکت نیستند، اما پیش پرداخت نیز نباید شامل افزایش قیمت شود.

خودروسازان موظف به پرداخت سود مشارکت نیستند/ پیش‌پرداخت‌ها شامل افزایش قیمت نمی‌شود
منبع: ایسنا |

اسماعیل شجاعی  با اشاره به مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت اظهار کرد: شورای رقابت در جلسه روز گذشته رفع ابهام مصوبه ۴۷۳ شورا داشته است. طبق این مصوبه  متقاضیانی که ۵۰ درصد مبلغ را به عنوان پیش پرداخت پرداخت ‌کردند، مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

وی ادامه داد: به زبان ساده و طبق مصوبه شورا، در مواردی که در قراردادهای منعقده سود مشارکت پیش‌بینی شده است، اینگونه قراردادها مشمول مفاد مصوبه ۴۷۳ بوده و سود مشارکت در آن لحاظ نمی‌شود. بنابراین خودروسازان موظف به پرداخت سود مشارکت نیستند اما پیش پرداخت نیز نباید شامل افزایش قیمت شود. فقط باقی مانده مبلغ شامل افزایش قیمت می‌شود.

بر اساس این گزارش، مصوبه شورای رقابت در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ طی مصوبه ۴۷۳ از این قرار است که چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین