|
| کد مطلب: ۱۰۹۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

گلایه گندم‌کاران قلعه‌گنجی از عدم پرداخت مطالبات‌شان/ نرخ مصوب هنوز ابلاغ نشده است

کشاورزان شهرستان قلعه‌گنج با گذشت بیش از ۳۰ روز از برداشت گندم هنوز طلب خود را از دولت دریافت نکرده‌اند و از این بابت گله‌مند هستند.

گلایه گندم‌کاران قلعه‌گنجی از عدم پرداخت مطالبات‌شان/ نرخ مصوب هنوز ابلاغ نشده است
منبع: فارس |

فصل برداشت محصول استراتژیک گندم در شهرستان قلعه‌گنج از تاریخ ۹ فروردین‌ماه شروع شده و در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که با گذشت بیش از یک ماه کشاورزان موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند و متاسفانه هنوز نرخ خرید تضمینی محصول از جانب دولت ابلاغ نشده است.

تعداد زیادی از کشاورزان گندم‌کار منطقه در این باره اظهار کردند: دولت اعلام کرده پرداخت مطالبات گندم‌کاران در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد و در بعضی استان‌ها که کار برداشت گندم آن بعد از منطقه ما شروع شده بخشی عمده مطالبات آنها پرداخت شده ولی با گذشت بیش از ۳۰ روز هنوز هیچگونه وجهی را بابت خرید تضمینی گندم دریافت نکرده‌ایم.

 رضا فلاحی یکی از این کشاورزان عنوان کرد: از ۴۰ هکتار سطح زیر کشت گندم محصول برداشت کردم و تمام محصول خود را مستقیما به دولت فروختم، اکنون زمان سررسید وام‌ها فرا رسیده ولی تاکنون هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نشده است و به شدت از این موضوع گلایه‌مند هستم.

قول مدیرکل غله برای واریز مبلغ علی‌الحساب تا زمان ابلاغ نرخ مصوب

 داریوش ماهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حق با کشاورزان عزیز است و ما پیگیری‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام داده‌ایم و به‌زودی مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود.

 وی گفت: طی پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا آخر وقت اداری امروز امکان ثبت سند در سامانه مربوطه باز شود و تهران نیز موافقت کرده‌ است ولی تا الان هنوز امکان ثبت سند در سامانه فعال نشده است.

 مدیرکل غله استان کرمان در پایان بیان داشت: تلاش می‌کنیم حداکثر تا پایان وقت اداری امروز امکان ثبت سند را فعال کنیم و تا زمان مشخص شدن قیمت خرید تضمینی از جانب دولت هزینه فعلی به‌صورت علی‌الحساب به حساب کشاورزان واریز شود.

 تنها راه امرار معاش این کشاورزان از کشت گندم بوده و برای گذران زندگی نیاز مبرم به دریافت مطالبات‌شان دارند و از دولت و مسوولان شهرستان انتظار دارند تا نسبت به پیگیری و پرداخت مطالبات‌شان اقدام جدی کنند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین